2021-03-29 09:12:51 ŠKOLSKO I ŽUPANIJSKO NATJECANJE IZ LIKOVNE KULTURE Ove školske godine zadatak za učenike od 5. do 8.razreda osnovnih škola iz nastavnoga predmeta Likovna kultura je bio samostalno kreirati višebojni ornament u grafičkoj tehnici kolagrafija. Tema natjecanja je Portret i autoportret a tema-poticaj Hrvatska folklorna i tradicijska etnografska baština. Dakle, učenice su trebale kreirati ornament u boji inspiriran hrvatskom folklornom i tradicijskom etnografskom baštinom u grafičkoj tehnici visokog tiska kolagrafija koristeći materijale i plohe različitih reljefnih površina/tekstura (špaga/konop, čipka, mreža, juta, aluminijska folija, rebrasti karton, ljepilo i sl.). Kolagrafija je nova grafička tehnika koju možemo ovisno o načinu izrade matrice uvrstiti u grafičku tehniku visokog ali i dubokog tiska. Naziv je dobila od francuske riječi kolaž, koja znači lijepljenje različitih ploha. Kolaž potječe od francuske riječi colle, što znači lijepiti.
Prenosim vam u cijelosti lijep motivacijski tekst Stele Čuturić, akademske slikarice i grafičarke; Hrvatska folklorna i tradicijska etnografska baština „O etnografskoj baštini možemo govoriti kao o svojevrsnoj invenciji tradicije koja svjedoči o načinu života i različitim vidovima narodne umjetnosti. Hrvatska folklorna i tradicijska etnografska baština u svjetlu hrvatske turističke sadašnjosti promatra se kao proizvod izlučivanja iz ukupnosti kulturnog inventara. Time on prestaje biti dijelom svakodnevnog življenja a pripisuju mu se vrijednosni kriterij i nanovo se konstruira kao simbol lokalnog, regionalnog i/ili nacionalnog identiteta. Na temelju ornamenata različitog folklornog bogatstva narodnih nošnji mogu se odrediti identiteti hrvatskih regija. Isti mogu imati veliku ulogu u promociji turizma.Najvažnija odrednica samog ornamenta je uspostava baštine kao evaluacijskog sredstva za konstrukciju hrvatskoga kulturnog identiteta. Motiv ornamenta različitih prostora Hrvatske čini bogatijim njegov izvorni primjer tradicijske etnografske baštine iz mjesta nastanka. Nakon odabira i selekcije samog motiva, njegova urbana inačica se vraća natrag odakle je i došla u izmijenjenom obliku te nastavlja svoj životni put u nekadašnjem životnom kontekstu. Ispreplitanjem folklora i tradicije u etnografskoj baštini ostvarujemo interdisciplinarni i korelacijski pristup različitih umjetničkih izričaja koje su usko povezani te se nadopunjuju kroz glazbu,ples, rukotvorine, ornament u narodnim nošnjama, običaje, tradicijske zanate… Sve navedeno je usko povezano s promidžbom kulture, tradicije i bogatog hrvatskog kulturnog nasljeđa.”
Učenice osmog razreda Lana Vickov, Lena Colnago, Ana i Iva Oreč, Klara Kerum, sedmašice Zara Kovačević, Zara Subotić i Petra Luetić i šestašica Barbara Burazin bile su jako vrijedne, uporne, ustrajne, samostalne, odgovorne, maštovite i uspjele su u realizaciji ovog složenog zadatka na školskom natjecanju. Zahtjevnost višebojnog tiska je u tome što svaka boja mora imati svoju matricu! Dakle za npr. Petrin otisak bilo je potrebno osam matrica. One se pak moraju otisnuti na pravom / odgovarajućem mjestu na kompoziciji što je drugi otežavajući dio otiskivanja.
Na ŽUPANIJSKOM NATJECANJU kolagrafija LANE VICKOV naziva „Crveni folklorni san” je trinaesti po plasmanu a kolagrafija ZARE KOVAČEVIĆ „ Nestašni prikaz folklornih zona” na četrnaestom mjestu. Županijska izložba je bila postavljena tjedan dana u Galeriji Zvonimir u Solinu. https://m.facebook.com/watch/?v=145239467503142 Ana Pletikosić |
Osnovna škola "Manuš" Split |