2016-09-20 20:53:51
Produženi boravak 2016./2017.Produženi boravak je neobavezni organizirani oblik odgojno-obrazovnog rada koji se provodi nakon/prije nastave i ima svoje socijalne, odgojne, pedagoške i zdravstvene vrijednosti.
Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih.
Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.
Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje domaće zadaće. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.
U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.
Učiteljice su u produženom boravku najprije odgojitelji, ali i mentori učenicima. Oni ih potiču, pomažu, ohrabruju, tješe, rješavaju probleme.
Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.
Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je za vrijeme ručka, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice.... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.
ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U
NAŠOJ ŠKOLI
Produženi boravak organiziran je prije poslijepodnevne redovite nastave i traje od 7:00 do 13:00 sati. Program se realizira kroz slijedeća područja: jezično- komunikacijsko, matematičko, prirodoslovno, tehničko i informatičko, društveno-humanističko, umjetničko, tjelesno i zdravstveno područje.
Prije poslijepodnevne, redovne nastave, koju provodi učitelj razredne nastave, razredni odjel preuzima učitelj produženog boravka. Grupe učenika polaznika u produženom boravku organizirane su kao heterogene skupine učenika sastavljene od dva ili više razredna odjela (1. – 4. razreda). Učenici s učiteljicom doručkuju i ručaju u prostoriji produženog boravka. Nakon jela predviđeno je vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različitim, programiranim sportsko rekreativnim aktivnostima. Nakon slobodno ustrojenog vremena predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje i uvježbavanje gradiva obrađenog na nastavi. Preostalo vrijeme učitelj s učenicima provodi različite tipove radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti koje kreira učitelj uz pomoć učenika. Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu.
|