2013-10-22 10:49:08 22. 10. OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA Danas se obilježava Međunarodni dan školskih knjižnica budući se želi istaknuti važnost školskih knjižnica. Brojna istraživanja i izvješća su potkrijepila važnost školskih knjižnica koja pokazuju da školske knjižnice utječu na bolja postignuća učenika. Suvremena školska knjižnica, osim što je intelektualno, informacijsko i kulturno središte, njeguje i vrednuje odgojno-obrazovnu zadaću koja utječe na cjelokupni tjelesni, kognitivni, psihosocijalni, emocionalni i duhovni razvoj učenika.
Tema ovogodišnjeg Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je: ŠKOLSKE KNJIŽNICE: VRATA U ŽIVOT. Školske knjižnice, time što pružaju temelje za učenje i samostalno istraživanje, uvažavaju učenika onakvog kakav on jeste i utječe na njega kakav će biti i kako će djelovati na svoje socijalno okruženje u daljnjem životu glede cjeloživotnog učenja i svoga odnosa prema znanju. I na taj način školske knjižnice postaju uistinu vrata u život. Školska knjižnica je mjesto gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. Čitanjem on otkriva raznoliki svijet literature. Pri tome tehnike čitanja i razumijevanja pročitanog postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnog školskog učenja. Zadaća je školskog knjižničara stvoriti od učenika pravog čitatelja koji će s oduševljenjem i radošću prihvatiti književno djelo. Kroz knjižnični odgoj i obrazovanje, učenici stječu samostalnost pri uporabi različitih izvora informacija i znanja, sposobnost snalaženja u svim knjižnicama i njihovom građom, pronalaze i vrednuju informacije koje su im potrebne za daljnje napredovanje i cjeloživotno učenje. Također, školska knjižnica ima nezaobilaznu ulogu u promicanju prava djeteta koja proizlaze iz temeljnog prava svakog čovjeka da se optimalno razvije na osnovu svojih sposobnosti i intelektualno-emocionalnih potencijala. Prema riječima Biserke Šušnjić, savjetnice za školske knjižnice, takav učenik će moći doseći optimalni i željeni stupanj obrazovanja, doprinijeti svojoj socijalnoj sredini, aktivno se uključiti u cijelo društvo, znati se oduprijeti životnim nedaćama te biti sposoban prihvatiti raznovrsnost kultura i stilove življenja i sa znatiželjom uvijek usvajati nova znanja potrebna za prilagođavanje svim životnim situacijama. www.nsk.hr www.husk.hr Šušnjić, Biserka. Školska knjižnica: informacijska pismenost i poticanje čitanja Nastavni plan i program za osnovnu školu |
Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna |