2012-02-27 08:50:11 Valentinovo Valentinovo u školi
Povodom Valentinova – dana zaljubljenih – organizirano je druženje učenika. Bilo je to druženje uz stihove, razgovor i igre. Trajalo je jedan školski sat. Namijenjeno je učenicima viših razreda. Svaki razred predstavljalo je dvoje učenika uzornog vladanja. Voditelji Ariana, Tomislav i Chiara su u ime članova Novinarske grupe zaželjeli prisutnim učenicima da ugodno provedu vrijeme i zajedno s njima obilježe Valentinovo - dan ljubavi i poštovanja prema dragim osobama, dan kada zaljubljeni trebaju obradovati jedno drugo nekom sitnicom koja može biti lijepa riječ, gesta, čestitka ili cvijet. Rekli su da je to njihov dar svim učenicima koji su svojim uzornim ponašanjem to zaslužili. Na početku druženja voditelji su govorili o povijesti ovog blagdana. Prema jednom tumačenju blagdan vuče svoje korijene iz svečanosti pastira imena Luperkalije koja se održavala u starom Rimu. U ranim danima Rimskog Carstva divlji vukovi lutali su po obližnjim šumama i narod je pozvao jednoga od svojih bogova Lupercusa da vukove drži što dalje od ljudi i da štiti njihova stada. Zahvaljujući tom događaju, narod je 15. veljače počeo održavati festival u čast ovog zaštitnika, a istovremeno je taj blagdan postao i slavljenje dolaska proljeća. Tijekom tog blagdana ispisivala su se imena djevojaka na komadiće papira koji su presavijeni i stavljeni u duboki vrč, nakon čega su ih mladi momci izvlačili. Ona djevojka čije je ime neki mladić izvukao, trebala je postati njegova "draga", a ovaj običaj, za koji se pretpostavlja da je originalni izvor Valentinova, kasnije je dobio ime po jednom potpuno drugom događaju...
Prema drugom tumačenju Valentin je bio vrlo poštovan svećenik koji je živio u trećem stoljeću u Rimskom Carstvu. Tada je na vlasti bio car Claudius II., koji je zaključio da su neoženjeni muškarci puno bolji vojnici od onih koji imaju supruge i djecu jer je držao da se oženjeni vojnici neće htjeti boriti u njegovim ratovima, već će radije ostajati kod kuće sa svojim obiteljima. Stoga je zabranio da se mladi muškarci žene. Svećenik Valentin oglušio se na carevu odluku i počeo je potajno održavati ceremonije vjenčanja svih mladih parova koji su to željeli. Kada je car otkrio što je Valentin učinio, naredio je da ga se pogubi. Valentin je pogubljen na dan 14. veljače. Nakon upoznavanja s povijesti ovog blagdana govorilo se o simbolima ljubavi. Kao što slika govori više od tisuću riječi, simbol može reći mnogo o osjećajima. Jabuka – Postoji nebrojeno priča u kojima se može susresti simbol jabuke koja ima značajnu ulogu u cvjetanju ljubavi. Harfa – jedan od najstarijih instrumenata, a označava ljubav pretočenu u poeziju, umjetnost i glazbu. Kupid – na grčkom znači ‘želja’. Kupida susrećemo na slikama i u umjetnosti, a predstavlja sljepoću koja obuzme ljude koji se ludo zaljube. Kupid je nestašni sin božice ljubavi, Venere koji se naokolo igra svojim lukom i strijelom, a kada nas pogodi svojom ‘Kupidovom strjelicom’, mi se bezglavo zaljubljujemo. Legenda kaže kako se nakon uboda Kupidove strjelice zaljubljujemo u prvu osobu koju vidimo tijekom Valentinova. Srce – najčešći i najpriznatiji simbol ljubavi. Srce je ono koje bira u koga će se zaljubiti i kada se dogodi ljubav, najčešći je neprijatelj umu. Srce tada igra svoju igru, a mi smo samo lutke na koncu koje se pokušavaju samostalno ponašati, ali ne uspijevaju. Srce ne pita za godine, daljinu niti materijalnu podlogu, ono samo traži drugo srce s kojim će postati jedno. Najčešći simbol ljubavi je srce probodeno Kupidovom strjelicom. Crvena ruža – kraljica cvijeća, simbolizira ljubav i praštanja. Označuje snažne osjećaje prema nekoj osobi pa ju stoga mi poklanjamo nama dragim osobama. Labudovi i ljubavne ptičice – Valentinovo je vrijeme kada ptice međusobno privlače i pronalaze svoje partnere. Male ljubavne papigice kada nađu svog partnera ostanu sjediti s njim do kraja života, a labudovi koji osim ljubavi označavaju čistoću i nevinost žive s jednim partnerom cijeli život, a nakon čije smrti, ostaju sami. O tome kako da nađemo pravi odgovor na pitanja koja nas često muče - Kako da joj/mu priznam da mi se sviđa? Kako pristojno reći da volim drugog/drugu?, Kako prihvatiti ne? pomogla je naša psihologinja Antonija Mijatović. Mogu li škola i ljubav zajedno, otkrila nam je naša pedagoginja Ljilja Radielović. Odgovaranjem na pitanja kviza učenici su otkrivali zaljubljuju li se prebrzo, kakve ih ''face'' privlače i je li s njima lijepo izaći na spoj. Tko koga voli i tko bi mogao biti budući par saznali smo izvlačeći iz vrča papiriće s ispisanim imenima. Većini učenika najzanimljivija igra je bila s jabukom. Trebalo je jabuku s peteljkom vrtiti i pritom izgovarati imena dječaka. U trenutku kada peteljka pukne i padne jabuka, to ime je izabrano. Izgleda da djevojčici koja je vrtila jabuku ni jedan od dječaka čija je imena izgovarala, nije bio suđen jer je jabuka nikako nije htjela pasti. Što o ljubavi, o Valentinovu misle, rekle su i učenice Minela Šabanović, Samanta Duvnjak i Nikolina Medojević čitajući dijelove svojih novinarskih radova:
Ljubav? Za mene je to smisao života. Minela Šabanović, 8.c Mnogi ljudi za Valentinovo obilaze trgovine kako bi pronašli odgovarajući poklon za voljenu osobu pa na taj dan veliku zaradu ostvare cvjećari, proizvođači slatkiša i draguljari. Na taj dan ljudi žele biti romantični i potroše puno novca, ali biti romantičan ne znači kupiti skupi poklon, romantična može biti i pjesma koju možete napisati, zagrljaj i poljubac koji ćete dati. Romantično može biti sve što se daruje s ljubavlju i od srca. Ljudi će diljem svijeta proslaviti ovaj praznik svatko na svoj način, ali svi će biti vođeni istim osjećajima – nježnošću i ljubavlju jer ljubav je svugdje oko nas samo je trebamo znati prepoznati. Samanta Mulić, 8. c Mislim da je danas značenje riječi ljubav mnogo drugačije nego što je bilo prije moga rođenja. Danas se riječi volim te izgovaraju olako. Izgovaramo ih i kad tako ne mislimo. Iako to znamo, kad ih čujemo od drugih, zato što nam gode, vjerujemo u njih. Našla sam kod bake slike svojih roditelja dok su još bili zajedno. Među slikama bile su pjesme i poruke koje su pisali jedno drugome. Mislim da su se iskreno voljeli. Nemam ih pravo kriviti što nisu ostali zajedno. Svatko ima pravo na pogrešku i ništa ne traje vječno. Željela bih samo da ne ponavljam pogreške svojih roditelja. Valentinovo mi ne znači ništa jer ako voliš, voliš svaki dan, a ne samo taj jedan dan. Nikolina Medojević, 8.c Druženje je završeno porukom da se nikada ne prestanemo osmjehivati, čak i kad smo tužni, jer se netko može zaljubiti u naš osmijeh. Novinarska grupa Mentor: Vesna Janjiš, prof. |
Osnovna škola Marije i Line Umag |