2012-11-22 10:37:35

PARAOLIMPIJSKI ŠKOLSKI DAN u OŠ Mate Lovraka

Utorak, 20. studenoga 2012.  učenici naše škole proveli su u društvu paraolimpijaca   -  g.IVICOM VUGRINCOM  i g. NIKOLOM BRLENIĆEM , te članom Hrvatskog  paraolimpijskog  odbora g. DAMIROM FRNTIĆEM - u raznovrsnim edukativnim i sportskim aktivnostima - kao sastavni dio ŠKOLSKOG PREVENTIVNOG PROGRAMA –ZDRAVSTVENOG ODGOJA.

 

Hrvatski  paraolimpijski odbor pokrenuo je nacionalni projekt Paraolimpijski školski dan  ( koji se uspješno provodi u 6 europskih zemalja ) s CILJEM  promocije  sporta osoba s invaliditetom, Paraolimpijaca i Paraolimpijskog pokreta, te povećanja  broja osoba s invaliditetom koji se aktivno bave sportom  i na taj način grade samopouzdanje i održavaju tjelesnu kondiciju. 

  

Naša je škola ovaj projekt ocijenila  vrijednim i ugradila ga u svoj preventivni program jer  se putem njega osvještava spoznaja o važnosti sporta u životu svakog pojedinca, destigmatiziraju osobe s invaliditetom , jača svijest o uvažavanju različitosti, budi empatičan pogled na osobe i okruženje u kojem rastemo, stječe uvjerenje kako se predanim radom, upornošću i voljom mogu postići naizgled nedostižni ciljevi …. o čemu svjedoče i rezultati naših sportaša - paraolimpijaca.  Oni  već dugi niz godina na svjetskoj razini postižu zavidne sportske rezultate (osvajači su triju zlatnih i jedne srebrne medalje na proteklim Paraolimpijskim igrama u Pekingu) te njihov broj iz godine u godinu, kontinuirano raste. Aktivni su na velikom broju Europskih i Svjetskih prvenstava i na svim značajnijim međunarodnim natjecanjima gdje suvereno promoviraju  Hrvatsku, a samo u 2009. godini vratili su se sa više od 360 odličja.

Sve su to rezultati intenzivnog rada i velike volje pojedinaca, koji su na svom putu ka uspjehu bili primorani prolaziti mnogobrojne prepreke.  

            

             

U Paraolimpijskom školskom  danu  sudjelovali su učenici od prvog do osmog razreda. Tim trenera i animatora kroz 4 seta različitih igara, bilo da se radilo o kreativnim radionicama ili fizičkim aktivnostima, kod djece je osvještavao po jednu vrijednost Međunarodnog paraolimpijskog pokreta:

a) uvažavanje sportskih dostignuća sportaša s invaliditetom

b) uvažavanje i prihvaćanje individualnih razlika

c) sport kao ljudsko pravo

d) jačanje socijalne podrške u sportu.

 

Kroz slijedeće aktivnosti :

1.   BAJKA  -   učenici  od 1-4 razreda .

2.   FILM PEKING -   učenici od 1-8 razreda.

3.   INTERVJU SA SPORTAŠEM – učenici od 1- 8 razreda su  razgovarali  s  paraolimpijcem   

      g. Nikolom Brlenićem  , a u 

4.   SPORTSKOJ DVORANI su se odvijale  dvije aktivnosti:

     - učenici su igrali stolni tenis sa našim paraolimpijcem Ivicom Vugrincem – po  

       paraolimpijskim pravilima,

-  teren s preprekama - učenici su hodali sa štakama i povezima na očima između čunjeva.

              

              

      

Ono što smo svi ( i veliki i mali ) ponijeli sa sobom – nakon završenih aktivnosti - jest spoznaja –

DA NE POSTOJI OGRANIČENJE ZA POSTIZANJE OSOBNOG CILJA .

I ONO, ŠTO SE NAIZGLED ČINI NEMOGUĆIM - DOSTUPNO JE SVAKOME TKO UPORNO I MARLJIVO RADI, TKO SE TRUDI I NE ODUSTAJE OD SVOJIH SNOVA !

 

 Vedrana Banda

                                                                                                            - pedagoginja škole 

 


Osnovna škola Mate Lovraka Kutina