2013-10-19 20:05:29

USUSRET GRAĐANSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU U ŠKOLI

17.listopada 2013. u našoj je školi održan županijski skup stručnih suradnika - pedagoga , na kojemu je glavna tema bio GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE , sadržaji kojega slijedeće školske godine postaju obvezni dio plana i programa rada škole.

O Građanskom odgoju i obrazovanju govorile su suradnice Ljubica Gorički, prof. pedagogije - koautorica Kurikula građanskog odgoja i obrazovanja, voditeljica ŽSV-pedagoga KZŽ  i Anita Žugaj, prof.defektolog-logoped , suradnica u eksperimentalnoj provedbi građanskog odgoja i obrazovanja iz OŠ Ivan Goran Kovačić, Gora. 

Prof. Gorički i prof. Žugaj istaknule su  važnost uvođenja ovih sadržaja u škole kao puta prema društvu slobode . Uz sveobuhvatni prikaz dimenzija kurikula ,  nazočni su upoznati s njegovim konceptualnim pristupom. U izradi kurikula kompetencije su bile određene lokalnim potrebama,  tj . polazište je bilo krucijalno pitanje "što je dobar građanin i što treba učiniti u školama da dobijemo takvog građanina ". Usmjerenost kurikula je na ishode koji predstavljaju postignuća učenika. Učenik se promatra kao nositelj prava i odgovornosti u određenoj zajednici-primarno u razredu i školi. Svaki učenik treba znati svoja prava, ali i odgovornosti unutar školske zajednice, kasnije i šire zajednice, Hrvatske, EU. Osim samog sadržaja kurikula , bitan je i način uvođenja GOO-a u škole - potrebno je izgrađivati demokratsku strukturu zajednice. Svrha je GOO-a razviti građansku svijest o pravima i odgovornostima ( društvena odgovornost, građanska samosvijest, društvena angažiranost). Istaknuto je da učenici ne znaju puno o ključnim dimenzijama kao. npr. što je funkcija građana. Mladi nisu dovoljno uključeni u promicanje dobrobiti zajednice, a potrebno je razvijati i interkulturalnu dimenziju.

Na skupu je održala predavanje i Marina Smiljanić, prof.pedagogije /pedagog mentor - na temu Upravljanje razredom - generacijske razlike i kako ih premostiti - u kojemu je uz teorijsku podlogu predstavila praktične savjete za rad s učenicima nove "Y-generacije" istaknuvši kako su današnje generacije učenika osjetljivije i ranjivije od prethodnih, izložene različitim uznemirujućim sadržajima, imaju u obiteljima iskustvo rata koje prethodne generacije nisu imale i stoga u učiteljima trebaju stabilnu, otvorenu, poštenu i sigurnu potporu.

 

                         

 


Osnovna škola Mate Lovraka Kutina