2016-09-07 06:45:23 Produženi boravak PRODUŽENI BORAVAK Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta. U produženom boravku radi učiteljica razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak. Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Učiteljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini. Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja): 1. Omogućiti djetetu pun život i otkrivanje punog potencijale kao jedinstvene osobe 2. Omogućiti djetetu razvoj u socijalno biće kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinio dobru u društvu 3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti) Specifični ciljevi: • potpun i harmoničan razvoj djeteta • važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala) • fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja) • izmjena mnogobrojnih pristupa učenju • učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje • ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje • osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju • pismenost (jezična i matematička) • razvoj osjećaja za hrvatski identitet • razvijanje duhovne dimenzije života • europska i globalna dimenzija modernog življenja • pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije • funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju • partnerstvo u obrazovanju • uloga tehnologije u obrazovanju • briga o djeci s posebnim potrebama • temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu • olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja • uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje Raspored rada u produženom boravku Prihvat učenika od 6:30 do 7:30 Produženi boravak od 11:30 do 15:30 Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre). 12:30 -13:00 Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima. 13:00 -14:00 Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava. Kreativne radionice ili izlazak u školsko dvorište. 14:00 -15:15 Pisanje domaćih zadaća. Učiteljica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja. Organizacija rada u produženom boravku Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz: · igraonice · kreativne radionice · društvene igre · pričaonice · gledanje filmova · čitanje slikovnica i knjiga · slušanje glazbe . tehnike opuštanja |
Osnovna škola Dr. Mate Demarina Medulin |