2017-05-23 21:12:40 PROJEKTNI DAN -PRAVILNA I ODGOVORNA PREHRANA U sklopu realizacije EU projekta "Mi jedemo odgovorno" učenici i učitelji Osnovne škole Mejaši organizirali su projektni dan na temu PRAVILNE I ODGOVORNE PREHRANE. Svrha i cilj projektnog dana je osvijestiti učenike koliko izbor hrane pozitivno ili negativno utječe na ljude i planet, da je važno što jedemo, koliko čega jedemo, koliko hrane bacamo, kako je naša hrana proizvedena i tko je od toga imao koristi. Kroz predavanja i radionice učenici su učili o prehrambenim namirnicama, njihovoj nutritivnoj i kalorijskoj vrijednosti, dobili savjete i upute što bi i u kojim količinama trebali jesti. Uočili su tako da mediteransku i tradicijsku kuhinju odlikuje jednostavnost i minimalna termička obrada te zaključili da odgovorna prehrana mora biti bogata voćem i povrćem, žitaricama, ribom, a slatkiše, razne grickalice i gazirana pića treba konzumirati u malim količinama. Za izradu jela učenici su koristili lokalne i svježe namirnice kako bi ukazali na prednosti proizvodnje i kupnju hrane od lokalnih proizvođača. Ukupno su provedene 34 radionice! Naziv radionice pojedinog razreda: 1.a ( učiteljica Marina Brničević Stanić) ZDRAVI RECEPTI (priprema zdravih obroka po grupama i pisanje recepata)
1.b ( učiteljica Lorena Kuvačić Roje) MEDENE AKTIVNOSTI (priprema medenih kolača, degustacija različitog meda uz zdravi čaj od ljekovitih biljaka)
1.c ( učiteljica Katija Lucić) JEDEMO LI SVJEŽU, LOKALNU I SEZONSKU HRANU? (razgovor, izrada plakata, eko poruka, pisanje stihova sve vezano uz pitanje jedemo li svježu, lokalnu i sezonsku hranu)
1.d (učiteljica Jasminka Martinić Cezar) ZDRAVA UŽINA (pravljenje prirodnih sokova od voća i povrća (smoothie) uz sudjelovanje roditelja)
1.e (učiteljica Maja Hader) PREHRANA ŠKOLSKE DJECE (izrada plakata na temu školska prehrana-zdrave namirnice te crtanje zdravih namirnica)
1.f (učiteljica Ivana Gojsalić) ZDRAVI NAPITCI OD DOMAĆEG VOĆA I POVRĆA (pravljenje prirodnih sokova od voća i povrća (smoothie), izrada plakata)
2.a (učiteljica Renata Radić Sučić) 2.d (učitelj Branimir Glavinović) ZDRAVI DORUČAK (priprema zdravog doručka ( mliječni proizvodi, orašasti plodovi voća, žganci i prirodni sok) sa ciljem da se ukaže na važnost doručka na početku dana)
2.b (učiteljica Mara Petričević) STO KOLURI VOĆA I POVRĆA (istraživanje o voću i povrću, pisanje knjižice, izrada plakata te konzumacija sezonskog voća i povrća)
2.c (učiteljica Dubravka Tkalčec) POVRTNI DAN (konzumacija različitog voća i povrća, upoznavanje sa važnostima ti namirnica, izvođenje igrokaza, izrada slikovnice i zavičajnog riječnika povrća)
2.e (učiteljica Ivana Klarić) KOLIKO VOĆA I POVRĆA JEDEMO? (praćenje kroz tjedan dana koju količinu voća i povrća učenici pojedu, izrada grafikona iz dobivenih rezultata, pisanje recepata za voćnu salatu te sastavljanje jelovnika koji je bogat voćem i povrćem)
3.a (učiteljica Silvana Krstulović) PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE (razgovor o pravilnoj prehrani i izrada piramide pravilne prehrane)
3.b (učiteljica Maja Kamber) MEDITERANSKA PREHRANA (izrada plakata s receptima mediteranske prehrane i izrada piramide s namirnicama mediteranske prehrane)
3.c (učiteljica Tina Jurec) MEDITERANSKA PREHRANA ( istraživanje u skupinama recepata mediteranske prehrane, iznošenje pozitivnih i negativnih strana te na temelju rezultata izrada plakata)
3.d (učiteljica Sanja Delić) PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE (razgovor o pravilnoj prehrani i izrada piramide pravilne prehrane)
4.a (učiteljica Daniela Leko) KAKO ISKORISTITI OSTATKE HRANE? ( izrada plakata na kojima su ideje kako možemo iskoristiti ostatke hrane i time smanjiti količinu bačene hrane)
4.b (učiteljica Žana Blažević Bandov) MEDITERANSKA PREHRANA (plakati i piramida sa temom mediteranska prehrana naglasak je na pojedinim namirnicama kao što su crno grožđe, smokve, šparoge, srdele, maslinovo ulje i dr.)
4.c (učiteljica Marija Petričević i Jadranka Sočo) MJERENJE SKRIVENOG ŠEĆERA U HRANI (istraživanje količine šećera u određenim namirnicama, igrokaz na temu skriveni šećeri u hrani, izrada plakata)
4.d (učiteljica Nikolina Trogrlić i Bruna Vučemilović) ŠTO JEDEMO? (rasprava o tome što treba, a što ne treba jesti, izrada plakata, pisanje pjesama i šaljivih poruka)
Posebna skupina (defektolog Ines Bilić, učiteljice Zvjezdana Baban i Katja Mandalinić) PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE (izrada piramide pravilne prehrane i priprema napitaka od voća i povrća)
5.a (nastavnica Mislava Kvasina) KOLIKO HRANE POJEDEMO, A KOLIKO BACIMO? (izrada plakata na temu koliko hrane pojedemo, a koliko bacimo, izrada makete Bio-grad)
5.b (nastavnik Ante Vuletin) MASLINA –PREHRANA I ZDRAVLJE (istraživanje i izrada plakata sa temom sorte masline, maslina zdravlje i ljepota, povijest masline)
5.c ( nastavnica Seida Kaleb) MEDITERANSKA PREHRANA (izrada plakata na temu mediteranska prehrana, a naglasak je na povrću, maslinovom ulju te ribi, prevođenje recepata i naziva zdravih namirnica na engleski jezik)
5.d (nastavnica Antonia Kuzmanić i Marina Pijuk) HRANA KROZ POVIJEST (izrada plakata na temu prehrana kroz povijest, hrana kao lijek i mrvice o hrani)
6.a (nastavnica Zora Čatipović) TRADICIJSKA PREHRANA (osmišljavanje i istraživanje kako izgleda tradicijski doručak, ručak i večera, te zapisivanje i izrada plakata)
6.b (nastavnica Divna Šušić i Marija Koštić) UKUSNO, A ZDRAVO (PRIRODNI FRAPE) (osmišljavanje i pisanje recepata, priprema voćne salate i frape od ekološki uzgojenog voća-jagode, kruške, jabuke i kivija. Dodaci voću su žitarice, jogurt ili mlijeko, a umjesto šećera je domaći med ili agavin sirup. Ukrašavanje i serviranje pripremljenog.)
6.c (nastavnica Ivana Tokić) TKO SU LJUDI IZA HRANE KOJU JEDEMO? (istraživanje o proizvodnji voća i povrća u RH, istraživanje o uvozu i izvozu voća i povrća u RH, pisanje anketa o prehrani te analiza anketa)
6.d (nastavnica Nikolina Smajić) ŠTO JEDEMO I ODAKLE DOLAZI HRANA KOJU JEDEMO? (Istraživanje o tome što jedemo, odakle dolazi hrana koju jedemo, kako se možemo zdravo hraniti i može li hrana biti lijek)
7.a (nastavnica Adela Buljac) MOZAK I PREHRANA (istraživanje kako prehrana utječe na živčani sustav, koja je veza između krvnih grupa i prehrane i koja je prehrana najbolja za djecu u razvoju)
7.b (nastavnik Dejan Žamić) KOLIKO HRANE POJEDEMO, A KOLIKO BACIMO? (izrada plakata na temu koliko hrane jedemo, a koliko bacamo, zdravi napitci i mediteranska prehrana)
7.c (nastavnik Dujo Vrkić i Ante Blažević) ODAKLE DOLAZI HRANA KOJU JEDEMO?; FAIR –TRADE (izrada plakata i piramide pravilne i mediteranske prehrane, obrada teme odakle dolazi hrana koju jedemo i Fair- Trade proizvodnja)
7.d (nastavnica Marita Čaleta i Valerija Bašić) KUHINJA KROZ GODIŠNJA DOBA (istraživanje starih recepata i pisanje kuharice, istraživanje i vaganje šećera i soli u pojedinim namirnicama te mjerenje na geografskoj karti koliku udaljenost prijeđu namirnice koje uvozimo i čime se tretiraju da mogu tako dugo putovati)
8.a (nastavnica Kristina Pirs) E-BROJEVI ( istraživanje na temu kemija hrane s naglaskom na crnu listu E- brojeva koje nalazima na deklaracijama namirnica koje kupujemo i konzumiramo i njihov utjecaj na zdravlje)
8.b (nastavnica Josipa Banić i Božena Škarica) KEMIJA HRANE (istraživanje i izrada plakata na temu kemija hrane, istraživanje što se krije iza E- brojeva koje nalazima na deklaracijama namirnica koje kupujemo i konzumiramo)
8.c (nastavnica Mirjana Pavić, Žana Žanko i Ana Juranović) PRERAĐENA HRANA I PALMINO ULJE U PREHRANI (istraživanje i izrada plakata o prerađenoj hrani te palminom ulju kojeg nalazimo u velikom broju namirnica, kakav utjecaj palmino ulje ima na zdravlje i na okoliš, te izložba zdrave hrane)
I na kraju, što još reći, s novim smo znanjima još i veći. Birajte ekološki uzgojenu hranu i s njom se radujte svakom novom danu.
I ne zaboravite, birajte i sezonsko voće i povrće cijelo, jer tako je ukusnije svako jelo. Naravno, i lokalnu hranu birati treba i Zemlja će vam biti zahvalna do neba.
Eto, sada smo vam rekli sve što smo znali, vidite da mi više nismo tako mali. Sa hranom se družimo od rođenja, a sada vam kažemo doviđenja. (stihove napisali učenici 1.c sa svojom učiteljicom Katijom Lucić)
|
Osnovna škola "Mejaši" Split |