2017-05-23 21:12:40

PROJEKTNI DAN -PRAVILNA I ODGOVORNA PREHRANA

U sklopu realizacije EU projekta "Mi jedemo odgovorno" učenici i učitelji Osnovne škole Mejaši organizirali su  projektni dan na temu PRAVILNE I ODGOVORNE PREHRANE.

Svrha i cilj projektnog dana je osvijestiti učenike koliko izbor hrane pozitivno ili negativno utječe na ljude i planet, da je važno što jedemo, koliko čega jedemo, koliko hrane bacamo, kako je naša hrana proizvedena i tko je od toga imao koristi.

Kroz predavanja i radionice učenici su učili o prehrambenim namirnicama, njihovoj nutritivnoj i kalorijskoj vrijednosti, dobili savjete i upute što bi i u kojim količinama trebali jesti. Uočili su tako da mediteransku i tradicijsku kuhinju odlikuje jednostavnost i minimalna termička obrada te zaključili da odgovorna prehrana mora biti bogata voćem i povrćem, žitaricama, ribom, a slatkiše, razne grickalice i gazirana pića treba konzumirati u malim količinama. Za izradu jela učenici su koristili lokalne i svježe namirnice kako bi ukazali na prednosti proizvodnje i kupnju hrane od lokalnih proizvođača.

Ukupno su provedene 34 radionice!

Naziv radionice pojedinog razreda:

1.a ( učiteljica Marina Brničević Stanić)

ZDRAVI RECEPTI

(priprema zdravih obroka po grupama i pisanje recepata)

     

 

1.b ( učiteljica Lorena Kuvačić Roje)

MEDENE AKTIVNOSTI

(priprema medenih kolača, degustacija različitog meda uz zdravi čaj od ljekovitih biljaka)

    

 

1.c ( učiteljica Katija Lucić)

JEDEMO LI SVJEŽU, LOKALNU I SEZONSKU HRANU?

(razgovor, izrada plakata, eko poruka, pisanje stihova sve vezano uz pitanje jedemo li svježu, lokalnu i sezonsku hranu)

    

 

1.d (učiteljica Jasminka Martinić Cezar)

ZDRAVA UŽINA

(pravljenje prirodnih sokova od voća i povrća (smoothie) uz sudjelovanje roditelja) 

     

 

1.e (učiteljica Maja Hader)

PREHRANA ŠKOLSKE DJECE

(izrada plakata na temu školska prehrana-zdrave namirnice te crtanje zdravih namirnica)

     

 

 

1.f (učiteljica Ivana Gojsalić)

ZDRAVI NAPITCI OD DOMAĆEG VOĆA I POVRĆA

(pravljenje prirodnih sokova od voća i povrća (smoothie), izrada plakata)

   

 

 

2.a (učiteljica Renata Radić Sučić)

2.d (učitelj Branimir Glavinović)

ZDRAVI DORUČAK

(priprema zdravog doručka ( mliječni proizvodi, orašasti plodovi voća, žganci i prirodni sok) sa ciljem da se ukaže na važnost doručka na početku dana)

 

 

2.b (učiteljica Mara Petričević)

STO KOLURI VOĆA I POVRĆA

(istraživanje o voću i povrću, pisanje knjižice, izrada plakata te konzumacija sezonskog voća i povrća)

   

 

 

2.c (učiteljica Dubravka Tkalčec)

POVRTNI DAN

(konzumacija različitog voća i povrća, upoznavanje sa važnostima ti namirnica, izvođenje igrokaza, izrada slikovnice i zavičajnog riječnika povrća)

   

 

 

2.e (učiteljica Ivana Klarić)

KOLIKO VOĆA I POVRĆA JEDEMO?

(praćenje kroz tjedan dana koju količinu voća i povrća učenici pojedu, izrada grafikona iz dobivenih rezultata, pisanje recepata za voćnu salatu te sastavljanje jelovnika koji je bogat voćem i povrćem)

   

 

 

3.a (učiteljica Silvana Krstulović)

PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE

(razgovor o pravilnoj prehrani i izrada piramide pravilne prehrane)

  

 

 

3.b (učiteljica Maja Kamber)

MEDITERANSKA PREHRANA

(izrada plakata s receptima mediteranske prehrane i izrada piramide s namirnicama mediteranske prehrane)

     

 

 

3.c (učiteljica Tina Jurec)

MEDITERANSKA PREHRANA

( istraživanje u skupinama recepata mediteranske prehrane, iznošenje pozitivnih i negativnih strana te na temelju rezultata izrada plakata)

  

 

 

3.d (učiteljica Sanja Delić)

PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE

(razgovor o pravilnoj prehrani i izrada piramide pravilne prehrane)

    

 

 

4.a (učiteljica Daniela Leko)

KAKO ISKORISTITI OSTATKE HRANE?

( izrada plakata na kojima su ideje kako možemo iskoristiti ostatke hrane  i time smanjiti količinu bačene hrane)

     

 

 

4.b (učiteljica Žana Blažević Bandov)

MEDITERANSKA PREHRANA

(plakati i piramida sa temom mediteranska prehrana naglasak je na pojedinim namirnicama kao što su crno grožđe, smokve, šparoge, srdele, maslinovo ulje i dr.)

            

        

 

 

4.c (učiteljica Marija Petričević i Jadranka Sočo)

MJERENJE SKRIVENOG ŠEĆERA U HRANI

(istraživanje količine šećera u određenim namirnicama, igrokaz na temu skriveni šećeri u hrani, izrada plakata)

   

 

 

4.d (učiteljica Nikolina Trogrlić i Bruna Vučemilović)

ŠTO JEDEMO?

(rasprava o tome što treba, a što ne treba jesti, izrada plakata, pisanje pjesama i šaljivih poruka)

   

 

 

Posebna skupina (defektolog Ines Bilić, učiteljice Zvjezdana Baban i Katja Mandalinić)

PIRAMIDA PRAVILNE PREHRANE

(izrada piramide pravilne prehrane i priprema napitaka od voća i povrća)

    

 

 

5.a (nastavnica Mislava Kvasina)

KOLIKO HRANE POJEDEMO, A KOLIKO BACIMO?

(izrada plakata na temu koliko hrane pojedemo, a koliko bacimo, izrada makete Bio-grad)

                         

 

 

5.b (nastavnik Ante Vuletin)

MASLINA –PREHRANA I ZDRAVLJE

(istraživanje i izrada plakata sa temom sorte masline, maslina zdravlje i ljepota, povijest masline)

                        

   

 

 

5.c ( nastavnica Seida Kaleb)

MEDITERANSKA PREHRANA

(izrada plakata na temu mediteranska prehrana, a naglasak je na povrću, maslinovom ulju te ribi, prevođenje recepata i naziva zdravih namirnica na engleski jezik)

   

 

 

5.d (nastavnica Antonia Kuzmanić i Marina Pijuk)

HRANA KROZ POVIJEST

(izrada plakata na temu  prehrana kroz povijest, hrana kao lijek i mrvice o hrani)

   

 

 

6.a (nastavnica Zora Čatipović)

TRADICIJSKA PREHRANA

(osmišljavanje i istraživanje kako izgleda  tradicijski doručak, ručak i večera, te zapisivanje i izrada plakata)

       

 

 

6.b (nastavnica Divna Šušić i Marija Koštić)

UKUSNO, A ZDRAVO (PRIRODNI FRAPE)

(osmišljavanje i pisanje recepata, priprema voćne salate i frape od ekološki uzgojenog voća-jagode, kruške, jabuke i kivija. Dodaci voću su žitarice, jogurt ili mlijeko, a umjesto šećera je domaći med ili agavin sirup. Ukrašavanje i serviranje pripremljenog.)

   

 

 

6.c (nastavnica Ivana Tokić)

TKO SU LJUDI IZA HRANE KOJU JEDEMO?

(istraživanje o proizvodnji voća i povrća u RH, istraživanje o uvozu i izvozu voća i povrća u RH, pisanje anketa o prehrani te analiza anketa)

          

          

 

 

6.d (nastavnica Nikolina Smajić)

ŠTO JEDEMO I ODAKLE DOLAZI HRANA KOJU JEDEMO?

(Istraživanje o tome što jedemo, odakle dolazi hrana koju jedemo, kako se možemo zdravo hraniti i može li hrana biti lijek)

   

 

 

7.a (nastavnica Adela Buljac)

MOZAK I PREHRANA

(istraživanje kako prehrana utječe na živčani sustav, koja je veza između krvnih grupa i prehrane i koja je prehrana najbolja za djecu u razvoju)

    

 

 

7.b (nastavnik Dejan Žamić)

KOLIKO HRANE POJEDEMO, A KOLIKO BACIMO?

(izrada plakata na temu koliko hrane jedemo, a koliko bacamo, zdravi napitci i mediteranska prehrana)

    

 

 

7.c (nastavnik Dujo Vrkić i Ante Blažević)

ODAKLE DOLAZI HRANA KOJU JEDEMO?; FAIR –TRADE

(izrada plakata i piramide pravilne i mediteranske prehrane, obrada teme odakle dolazi hrana koju jedemo i Fair- Trade proizvodnja)

    

          

 

 

7.d (nastavnica Marita Čaleta i Valerija Bašić)

KUHINJA KROZ GODIŠNJA DOBA

(istraživanje starih recepata i pisanje kuharice, istraživanje i vaganje šećera i soli u pojedinim namirnicama te mjerenje na geografskoj karti koliku udaljenost prijeđu namirnice koje uvozimo i čime se tretiraju da mogu tako dugo putovati)

    

              

 

 

8.a (nastavnica Kristina Pirs)

E-BROJEVI

( istraživanje na temu kemija hrane s naglaskom na crnu listu E- brojeva koje nalazima na deklaracijama namirnica koje kupujemo i konzumiramo i njihov utjecaj na zdravlje)

    

 

 

8.b (nastavnica Josipa Banić i Božena Škarica)

KEMIJA HRANE

(istraživanje i izrada plakata na temu kemija hrane, istraživanje što se krije iza E- brojeva koje nalazima na deklaracijama namirnica koje kupujemo i konzumiramo)

    

 

 

8.c (nastavnica Mirjana Pavić, Žana Žanko i Ana Juranović)

PRERAĐENA HRANA I PALMINO ULJE U PREHRANI

(istraživanje i izrada plakata o prerađenoj hrani te palminom ulju kojeg nalazimo u velikom broju namirnica, kakav utjecaj palmino ulje ima na zdravlje i na okoliš, te izložba zdrave hrane)

    

 

I na kraju, što još reći,

s novim smo znanjima još i veći.

Birajte ekološki uzgojenu hranu

i s njom se radujte svakom novom danu.

 

I ne zaboravite,

birajte i sezonsko voće i povrće cijelo,

jer tako je ukusnije svako jelo.

Naravno, i lokalnu hranu birati treba

i Zemlja će vam biti zahvalna do neba.

 

Eto, sada smo vam rekli sve što smo znali,

vidite da mi više nismo tako mali.

Sa hranom se družimo od rođenja,

a sada vam kažemo doviđenja.

 (stihove napisali učenici 1.c sa svojom učiteljicom Katijom Lucić)

 

         


Osnovna škola "Mejaši" Split