2018-03-06 10:13:06

Veliki uče male vještinama emocionalne inteligencije

Već drugu godinu u našoj školi radimo projekt „Veliki za male“ u kojoj učenici viših razreda podučavaju učenike nižih razreda vještinama samopoštovanja, poštovanja prema drugima, prepoznavanja i pravilnog korištenja svojih emocija, sklapanja kvalitetnog prijateljstva, miroljubivog rješavanja problema te vrijednosti davanja vršnjačke pomoći.

Ovaj projekt ima višestruku vrijednost. Naime, osim što se radi na EMOCIONALNOJ OTPORNOSTI djece, koja se pokazala kao najvažniji zaštitni faktor kod prevencije ovisnosti, nasilja i drugih nefunkcionalnih ponašanja; POTIČE SE KOD DJECE AKTIVNIJI NAČIN UČENJA.

Naime, svjedoci smo da se nešto treba mijenjati u samom načinu učenja. Djeca uče na tone informacija, koje se vrlo brzo zaborave. Zato se učenje treba promijeniti iz pasivnog u aktivni način učenja. Istraživanja su pokazala da predavačkim načinom učenja djeca zapamte svega 5% gradiva, čitanjem 10 % gradiva, audiovizualnim metodama 20 % gradiva, demonstriranjem gradiva 30 %, raspravljanjem 50 %, praktičnim radom 75%, a učenjem drugiih 90%. 

Novija neuroznanstvena istraživanja pokazuju da multisenzorno učenje vodi do dublje obrade informacija jer se u mozgu stvaraju čvršće i višestruke neuralne veze.

Evidentno je da metodom prezentiranja drugima i učenjem drugih, što radimo u našem projektu „Veliki za male“ , djeca najviše zadrže u svojim glavicama od onoga što uče. Jasno je da u nastavu trebamo uvoditi sve više aktivnijih metoda učenja, a to su: korištenje filmova, tableta, rada u malim grupama, podučavanje u malim grupama, sažimanje, raspravljanje i što više praktičnog rada.

Rekli bismo: Što manje mi odrasli, što više oni djeca.

Projekt Veliki za male su osmislile i razradile učiteljica RN Marina Brničević i psihologinja Mladenka Žuvan, a provode ga 2.a razred sa učiteljicom Marinom Brničević, 6.a razred sa razrednicom Mislavom Kvasinom, 1. c razred  sa učiteljicom Marijom Petričeviće, te 5.c razred sa razrednicom Blanšom Dadić.

PROGRAM RADIONICA :

1. CIKLUS RADIONICA ZA PETE I PRVE RAZREDE

TEMA: „TOLERANCIJA- UVAŽAVANJE MEĐUSOBNIH RAZLIČITOSTI“

Radionica: ODGOVORAN SAM

(jačanje odgovornosti za sebe i za druge))

Radionica: POŠTOVANJE DRUGIH

(uvažavanje osjećaja drugih osoba, uvažavanje međusobnih razlika)

Radionica: SPOR ILI SPORAZUM

(razlikovanje nasilnog i nenasilnog rješavanja problema)

Radionica: PIRAMIDA PRIJATELJSTVA

(poticanje razvijanja prijateljstva)

Radionica: DVORAC NA DNU MORA

(osvještavanje svojih unutarnjih želja, opuštanje)

 

2. CIKLUS RADIONICA ZA ŠESTE I DRUGE RAZREDE

TEMA: „ZDRAVO  SAMOPOUZANJE I SAMOPOŠTOVANJE“

 

Radionica: RAZVOJ SAMOPOUZDANJA

(POVJERENJA U VLASTITE SNAGE DA MOŽEMO RJEŠAVATI PROBLEME)

Radionica: RAZVOJ SAMOPOŠTOVANJA

(ZDRAVOG OSJEĆANJA VLASTITE VRIJEDNOSTI

Radionica: PRIHVAĆANJE SEBE U POTPUNOSTI I UOČAVANJE SVOJE VRIJEDNOSTI

(SVATKO IMA SVOJE MJESTO POD SUNCEM)

Radionica: VJEŽBAMO SAMOKONTROLU

(SNAGU EMOCIJA KORISTITI ZA KONSTRUKTIVNE CILJEVE)

Radionica: VJEŽBAMO USTRAJNOST UNATOČ PREPREKAMA

(USPIJEVAJU USTRAJNI)


Osnovna škola "Mejaši" Split