2021-02-12 17:15:50

PRIMJER DOBRE PRAKSE HRVATSKI JEZIK

UČITELJICA: Dragana Plosnić

Razred: 8.c, 8.d

2019./2020. šk.g.

 

Obradba lektire pomoću projektnih zadataka.

 

Cilj ovakvog čitanja je da učenici kroz drugačiji pristup čitanju i raščlambi lektire ostvare ishode učenja.

ISHODI:

HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti.

 HJ B.8.3. Učenik prosuđuje samostalno izabrani književni tekst i uočava svrhu i obilježja pripadajućega žanra i autora.

 HJ B.8.4.

Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

LITERATURA:

Antoine De Saint-Exupery: Mali princ, Školska knjiga, Zagreb, 2016.

Srećko Listeš,Linda Grubišić Belina, Kompetencijski pristup nastavi hrvatskoga jezika, Šk, Zg, 2016.

Upute i zadatci za učenike:

PROJEKT 100 BODOVA

Antoine de Saint – Exupery: Mali princ

Sve zadatke, koje je potrebno pisati, pišite prema pravopisnim pravilima na papire A4, nikako u bilježnicu.

Cilj projekta je ostvariti 100 bodova i ocjenu odličan J. Sam biraš koliko ćeš bodova ostvariti i koju ćeš ocjenu zaraditi.

Prijedlog bodovanja

0-45 bodova, ocjena nedovoljan

50-60 bodova, ocjena dovoljan

65-75, ocjena dobar

80-90, ocjena vrlo dobar

95-100, ocjena odličan

Kriterije bodovanja učitelj može prilagoditi razredu, može se i dogovoriti s učenicima.

 

5 bodova

Napiši životopis autora, posluži se wordovim obrascom za pisanje životopisa/cv-a. Napiši sažetak književnog djela prema pravilima pisanja sažetka. Poštuj trodijelnu strukturu i jezičnu normu.

10 bodova

Odgovori na pitanja: Koje je osjećaje i razmišljanja u tebi probudila ova knjiga? Priča li o svijetu bajki ili o stvarnome životu? Je li namijenjena samo djeci? Kako djelo započinje? Kome je posvećeno? Utvrdi kakvo značenje imaju autobiografski podatci za razumijevanje radnje i poruku priče.  

(10 bodova- za sva odgovorena pitanja)

Odgovori na pitanja: Utvrdi mjesto i vrijeme radnje. Koje zemljopisne nazive pisac spominje? Utvrdi gdje se ta mjesta nalaze. Zašto je za mjesto radnje odabrana baš pustinja? Objasni simboličko značenje izbora mjesta radnje.

(10 bodova- za sva odgovorena pitanja)

Dizajniraj straničnik s motivima iz djela.

20 bodova

Odgovori na pitanja: Služeći se citatima iz djela opiši lik Maloga princa. Koje si detalje njegove fizičke, socijalne, psihološke i etičke karakterizacije uočio/la? Koji je opis najdetaljniji, a koji je zanemaren? Koje životne vrijednosti traži i cijeni Mali princ? Kako doživljava svijet?

(20 bodova- za sva odgovorena pitanja)

Odgovori na pitanja: Kakve kriterije za razlikovanje dobra od zla, bitnoga od nebitnoga, lijepoga od ružnoga postavlja Mali princ, a kakve odrasli ljudi? Što simboliziraju ljudski, a što životinjski likovi s kojima se susreće Mali princ? Utvrdi koje životne istine Mali princ saznaje u susretu s kraljem bez podanika, s pijancem, poslovnim čovjekom, nažigačem, umišljenkom i zemljopiscem? Što im svima nedostaje? Kako se odnose prema poslu koji obavljaju? Pronalaze li smisao svoga rada i života?

           (20 bodova- za sva odgovorena pitanja)

Dizajniraj naslovnicu za književno djelo. Naslovnica mora biti vaša originalna, a ne već poznata.

30 bodova

Odgovori na pitanja: Zašto je Mali princ napustio svoj planet? Zašto je Malog princa unesrećio susret s ružama na Zemlji? Koga bi mogla povrijediti spoznaja o postojanju ostalih ruža? U čemu se očituje nesebičnost Maloga princa? Kako je Mali princ želio podijeliti svoju tugu s lisicom? Što ga je u tome priječilo? Kako je lisica objasnila pojam pripitomiti?

      (30 bodova- za sva odgovorena pitanja)

Odgovori na pitanja: Objasni rečenicu: Ali, ako me ti pripitomiš, život će mi biti kao da ga je obasjalo sunce. Kako će prijateljstvo obogatiti njezin život? Pronađi i citiraj odlomak koji govori o bogatstvu što ga životu daje prijateljstvo. Kako lisica objašnjava tvrdnju da ljudi više nemaju prijatelje? Razlikuje li se pojam prijateljstva za Malog princa i lisicu od onoga za ljude u svakodnevnom životu? Po čemu?

(30 bodova- za sva odgovorena pitanja)

 

Dizajniraj vrećicu za kupovinu s motivima i tekstom iz djela te pisano objasni svoj odabir i dizajn. Otvori i kreiraj instagram profil malog princa. Adresu podijeli s učenicima iz razreda tako da profil bude do sata prezentacije komentiran i uređivan od strane razrednih kolega. Ukoliko ne bude komentara, bodove nećeš ostvariti.

40 bodova

Odgovori na pitanja: Što je Mali princ naučio o: vrijednosti prijateljstva smislu i punoći života umijeću stjecanja pravih prijatelja praznom životu otuđenih modernih ljudi?

Citiraj rečenice koje o tome govore. Ovaj zadatak treba biti napisan na plakatu za razredni pano.

               (40 bodova- za sva odgovorena pitanja)

 

Protumači smisao tajne koju je lisica poklonila Malom princu. Što znači misao: Dobro se vidi samo srcem. Bitno je očima nevidljivo.? Kako Mali princ doživljava smrt, a kako je objašnjava?

 

             (40 bodova- za sva odgovorena pitanja)

 

Izradi lutkarski predložak- prikaz scene po izboru i objasni koji dio djela je prikazan te zašto si se baš odlučio za tu scenu. Dizajniraj 3d ili 4d naslovnicu za ovo književno djelo. Izradi Kahoot kviz s minimalno 15 pitanja, a maksimalno 25.

 

50 bodova

Odgovori na pitanja: Završava li djelo tragično ili radosno? O čemu to ovisi? Oblikuj u nekoliko rečenica svoje tumačenje poruke ove bajke. Kako je u priči iskazana ogorčenost prema bezosjećajnosti ljudi i besmislenosti njihovih postupaka i svjetonazora? Mali princ je suvremena bajka. Koja obilježja bajke prepoznaješ: u načinu karakterizacije likova u odvijanju radnje u porukama koje su upućene čitateljima? Dokaži utemeljenost tvrdnje da je Mali princ dječja bajka za odrasle. Definiraj suvremenu bajku. Izradi kartonske puzle s motivima iz djela i objasni svoj odabir. Puzle mogu sadržavati sliku i tekst.  (pisano) Izradi sažetak djela u 9 strip kvadrata u aplikaciji Make beliefs comix te ga isprintaj-ispiši i zalijepi na hamer papir za razredni pano.

 

60 bodova

Promotri piščeve ilustracije teksta bajke. Kakvu ulogu u iskazivanju poruka bajke imaju ti crteži? Jesu li realistični? Imaju li sličnosti s načinom na koji crtaju djeca? U čemu se to očituje? Kakav se način doživljavanja svijeta vidi u načinu crtanja i tumačenja crteža koji iskazuju mali princ i pilot? Što je prema tvom mišljenu, potrebno znati ili imati da bi se ispravno razumio crtež zmijskog cara iznutra i izvana i ovce koja dugo živi? Imaju li te osobine odrasli ljudi? Zašto? Pokušaj nacrtati ružu koja spava pod staklenim zvonom, ili ovcu koja je pojela ružu, ili nešto iz bajke po svom izboru. Pokušaj crtati kao pilot Malom princu, a ne kao odrasli ljudi.

Pokaži svoje crteže nekom od odraslih ljudi (npr. u obitelji) promatraj što će reći i učiniti. Zabilježi njihove reakcije i odgovore na pitanje što crtež prikazuje. Zabilježi i opis izraza njihova lica i ponašanja pri gledanju i tumačenju crteža.

Podsjeti one koji nisu razumjeli tvoj crtež da pročitaju Malog princa.

 

Pjesnici su čuđenje u svijetu, napisao je hrvatski pjesnik Antun Branko Šimić. Pronađi njegovu pjesmu Opomena, prepišu ju ili kopiraj. Stihovi ove pjesme napisani su prije Malog princa, no duhovno su mu bliski. Napiši rad u kojem ćeš usporediti ova književna djela.

 

 

 

 

 


Osnovna škola Mertojak Split