2017-02-21 09:44:03 Razredni projekti – Ples pisanja i Brain Gym Već drugu godinu zaredom školska defektologinja zajedno s učiteljicama 1. i 2. razreda provodi projekte Ples pisanja i Brain Gym. Ples pisanja je progresivni glazbeno – pokretni program razvoja početnih vještina pisanja. To je metoda koja cijelo tijelo uključuje u razvoj koordinacije šaka i prstiju. Pomoću maštovitoga crtanja, slikanja, uz glazbu, stihove, ritam i igru stvaraju se uvjeti za graciozne i pridružene pokrete šaka. Djeca se uče orijentirati na listu papira, koriste se različitim sredstvima pisanja/crtanja/slikanja pokretima različite brzine, snage i smjera, razvijaju osjećaj za odnose među različitim oblicima slova, a vježbe za koordinaciju uče ih održavati ravnotežu tijela, očiju i obiju moždanih polutki. Program je podijeljen u 9 tema, a svaku temu prati određeni glazbeni predložak. Djeca na prirodan i zabavan način usvajaju pokrete pisanja i doživljavaju radost stvaranja. U Plesu pisanja ništa nije pogrešno. Svako dijete može naći nešto što će ga zadovoljiti, postići uspjeh i stvoriti pozitivnu sliku o sebi. Metoda Brain Gym dio je senzomotoričkog programa Edukacijske kineziologije. Čini je niz jednostavnih i ugodnih pokreta koji se koriste u radu s djecom za poticanje iskustva učenja objema polovicama mozga. Zašto gimnasticirati mozak?!? Znamo da živčane stanice prenose poruke kroz tijelo, a da razvoj živčanog sustava ovisi o količini kisika, hrane, podražaja i slobodi kretanja. Sve je više djece s kombiniranim teškoćama (hiperaktivnost, disleksija, disgrafija, lošija fina i gruba motorika, držanje olovke, držanje tijela, sjedenje, slabija koncentracija, pažnja i pamćenje…) zbog ograničavanja motoričkih igara (puzanja koji aktivira moždane centre za govor i jezik, čitanje i pisanje), hodanja, vrtnje, bacanja u zrak, ljuljanja i sl.). Brain Gym provjereno utječe na: stanje opće motoričke koordinacije, koncentraciju i pamćenje, čitanje, pisanje, jezične i matematičke vještine, logičko mišljenje, razumijevanje ta organizacijske vještine emocionalnu ravnotežu, smanjenje hiperaktivnosti i napetosti.
Svakodnevnim izvođenjem aktivnosti možemo početi učiti opušteno i samoinicijativno. |
Osnovna škola Milna Brač |