2017-01-23 11:09:38

Započeo projekt Čitamo mi, u obitelji svi

Školski se program temelji na čitanju i poticanju čitanja kao preduvjetu za kvalitetno učenje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i školska knjižnica u kojoj je obilje zanimljivih knjiga za lektiru i slobodno čitanje…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Čitaju li članovi šire obitelji?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Učiteljice trećeg razreda Božena Ursa Starc i Đurđica Dinješ, u suradnji s knjižničarkom Darijom Benaković odabrale su po osam knjiga za svaku razrednu naprtnjaču i organizirat će kontinuirano i pravilno provođenje projekta. Svaka naprtnjača sastoji se od knjiga za djecu, obiteljsko druženje, kreativnost i knjiga za odrasle. 

U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U nju će svaki učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Projekt je započeo 20. siječnja 2017. kada su prvi učenici trećih razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. Svaki će učenik u petak nositi ruksak kući, a u srijedu će ga vraćati. Tako će svi imati jednako vremena za čitanje. 

Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnateljici gđi Dubravki Lemac. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.


Sedma osnovna škola Vukovar