2020-11-23 18:54:00

Eksperimentalna faza projekta financijske pismenosti u našoj školi....pozivamo i roditelje da se uključe u projekt

Osnovna škola Marije Jurić Zagorke jedan je od partnera projekta "ProFiLE: Promicanje financijske pismenosti u Europi". Ovaj trogodišnji projekt financiran iz programa Erasmus+ ima za cilj pružiti nastavne materijale i materijale za učenje svima koji žele poučavati o financijskoj pismenosti, učiteljima, roditeljima, onima koji rade s djecom i mladima. Projektom ProFiLE biti će obuhvaćena dobna skupina učenika od 7 do 11 godina.

Tako su učiteljice matematike Brigita Matekalo i Nikolina Čehok putovale u listopadu 2019. godine u Cheltenham u blizini Londona na radni sastanak kod nositelja projekta University of Gloucestershire.  U projektu sudjeluju sljedeće organizacije: St Edward’s Preparatory School iz Ujedinjene Kraljevine, Centro Per Lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci i Istituto Comprensivo Statale Amari-Roncalli-Ferrara iz Italije, Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány i Carl Rogers Személyközpontú Óvoda és Általános Iskola iz Mađarske, te Osnovna škola Marije Jurić Zagorke i Forum za slobodu odgoja iz Hrvatske. Nakon radnog sastanka u Ujedinjenom Kraljevstvu sastanci su se zbog krize vezane uz COVID 19 nastavili samo u virtualnom obliku.

U 2020. godini održali smo pet radnih virtualnih sastanaka na kojima smo donosili prijedloge i ideje te raspravljali o dijelovima projekta koji je podijeljen u pet koraka, a detalje o svemu možete vidjeti na mrežnim stranicama škole naših Erasmus+ projekata ovdje.  

Nama u nastavi nekako su najvažniji O2 i O3 rezultati projekta, a to su 

(O2) Izrada nastavnih materijala za financijsku pismenost (radionice koje se mogu održati unutar nastave, kod kuće s roditeljima ili unutar školskih ili izvanškolskih klubova, skupina i sl. ) (O3)  Izrada alata za učenje financijske pismenosti (digitalna aplikacija pogodna za rad na daljinu)

Svi partneri projekta sudjelovali su u izradi tih nastavnih materijala. Nastavni materijali su oblikovani kao radionice koje su standardizirane, prevedene na hrvatski jezik te spremne za eksperimentalno provođenje, testiranje u školama ili kod kuće s roditeljima. Tri glavna cilja koja želimo ostvariti korištenjem kreiranih nastavnih materijala su:

upoznati učenike s prirodom, izvorima i upotrebom novca omogućiti učenicima da razviju odgovarajuće vrijednosti, navike i stavove pri upravljanju novcem podržati učenike u razvoju odgovarajućih životnih vještina pismenosti i računanja

koji će se pokušati ostvariti kroz razvijanje četiri kategorije glavnih ishoda: 

rješavanje problema vještine računanja financijski proizvodi vrijednosti, navike i stavovi

 Zbog toga je u projekt uključeno 10 učiteljica razredne nastave naše škole koje s ponosom predstavljamo: Josipa Vondrak, Mateja Cesarec, Valentina Kralj, Kristina Barić, Biljana Bagarić Ivezić, Alojzija Tvorić Kučko, Željka Kramarić, Andreja Adžić, Mirjana Kuzmek te Marija Klanac. Nabrojane učiteljice su upoznate s nastavnim materijalima, načinom pilotiranja te obradom dobivenih podataka pri izvođenju spomenutih radionica na virtualnom sastanku održanom u četvrtak 19.11. 2020. u 19,00 sati. Tim sastankom je službeno počela eksperimentalna faza projekta ProFiLE u našoj školi. 

Ovim putem pozivamo sve roditelje učenika nižih i petih razreda koji se žele uključiti u pilotiranje ovog projekta da se prijave na mail listu na službenoj stranici projekta ProFiLE ovdje na način da ostave svoje ime i prezime te elektroničku odnosno mail adresu popunjavanjem na obrascu kao na slici ispod 

Na ovaj način će roditelji dobivati sve potrebne informacije, materijale i upitnike na svoju mail adresu. Ukoliko trebaju bilo kakvu pomoć, pojašnjenja oko korištenja dobivenih materijala mogu se obratiti voditeljicama projekta za nasu školu Nikolini Čehok na adresu nikolina.cehok@skole.hr  ili Brigiti Matekalo na adresu brigita.matekalo@skole.hr . 

Eksperimentalno provođenje radionica trajat će u našoj školi do kraja siječnja 2021. godine nakon kojega se potrebne informacije o provođenju šalju k nositelju projekta  University of Gloucestershire. Zadnji korak je istraživački rad i konačna evaluacija projekta. 


II. osnovna škola Vrbovec