2021-02-05 12:44:00 Projekt Profile Učenici 2. i 4. razreda uključili su se u projekt promicanja financijske pismenosti Profile. U područnoj školi Poljanski Lug proveli smo nekoliko radionica iz projekta Profile. (više o projektu na službenim stranicama projekta https://profileproject.eu/hr/the-project/ ) Proveli smo radionice: Energija, Kupnja za školu, Raspored i Pomagati drugima. Energija U uvodnom dijelu radionice učenicima su prikazane fotografije uređaja iz prošlosti. Razgovorali smo o tome kakvu energiju su koristili ti uređaji i usporedili s današnjim uređajima. Učenici su u radu ispunjavali i različite radne listiće, neke u školi,a neke kod kuće s roditeljima. Analizom podataka s listića uočili su koji električni uređaji su najveći potrošači. Učenici su zatim predlagali načine za štednju energije i izradili plakat Energija na kojem su se pozabavili i s nekim problemskim situacijama vezanim uz štednju energije. Kupnja za školu Na ovoj radionici učenici su su pričali o pripremama za početak školske godine i kupnji za školu. Učenici su u razgovoru imali zadatak uočavanja razlike između želja i potreba. Zatim su učenici poslušali priču o Fredu i njegovom popisu za kupovinu i raspoloživom iznosu za kupovinu. Učenici dolaze do zaključka da Fred ne može dobiti sve s popisa s obzirom na iznos novca. Potičem ih da razmisle što će s popisa maknuti. Odmah odlučuju da Fredu nisu potrebne dvije torbe i dvoje tenisice te ih miču s popisa, a zatim smanjuju količinu ostalih stavki kako bi došli do ciljanog iznosa.
Učenici su na ovoj radionici uočili razliku između želja i potreba i naučili vještinu racionalnog raspolaganja novcem.
Raspored
Na ovoj radionici učenici su učili kako raspolagati svojim vremenom. Izrađivali su svoj tjedni raspored svojih aktivnosti u kojem su trebali raspodijeliti vrijeme za rad, odmor i zabavu. Gledali su i video o ciljevima i njihovom ostvarenju i zaključili da je potrebno vrlo pažljivo planirati svoje vrijeme kako bi ostvarili svoje ciljeve. Shvatili su važnost dobre organizacije, truda i upornosti. Pomagati drugima Kroz ovu radionicu učenici su naučili važnost pomaganja drugima radi osobnog zadovoljstva bez ostvarivanja novčane dobiti. Shvatili su važnost čuvanja i građenja dobrih odnosa kroz pomaganje i suradnju. Pomoću premetaljke odgonetnuli su riječ RADITI, opisivali su situacije u kojima ljudi obavljaju određeni posao i situacije u kojima im netko pomaže. Imali su zadatak nacrtati i opisati situaciju u kojoj su pomogli nekome i povezati s osjećajem koji su oni i ta osoba osjetili prilikom pomaganja.
Kroz ove projektne aktivnosti učenici su spoznali važnost racionalnog upravljanja novcem i vremenom, spoznali su vrijednost rada, truda i upornosti te počeli postavljati temelje za razvoj vještina iz područja financijske pismenosti. |
II. osnovna škola Vrbovec |