« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Svake se godine početkom veljače obilježava Dan sigurnijeg interneta. Cilj je promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima.
Dan sigurnijeg interneta obilježila je i naša škola. Kroz razne zabavne i edukativne sadržaje cilj je bio učenicima približiti važnost odgovornog ponašanja na internetu. Ideja je bila ukazati na važnost ujedinjenja kako bi se internet učinio boljim mjestom za sve nas te osvijestiti zamke koje treba izbjeći pri odgovornom korištenju internetom. Aktivnosti su organizirali naši profesori Informatike Andrea Valentić, Antonija Volf Kulić i Ivan Kučan.
U prilogu objave profesorica Hrvatskog jezika Nataša Jakob dijeli pripravu za nastavni sat vezan uz Dan sigurnijeg interneta. Sat je zamišljen u okviru kurikuluma Hrvatskog jezika, ali se može prilagoditi i za Sat razrednika.
Učenici razredne nastave obilježili su Dan sigurnijeg interneta kroz različite aktivnosti. Slušali su priču „Sigurni s Neticom” kroz koju su se upoznali s opasnostima koje vrebaju u digitalnom svijetu te kome se mogu obratiti za pomoć. Razgovarali su o svojim dobrim i lošim iskustvima u svijetu interneta, rješavali kvizove te igrali edukativne igre „Interland” i „Dabrica Darka”. Izrađivali su u digitalnom alatu superheroje. Ne bilo kakve super heroje, već one koji štite od opasnosti na internetu. Na kraju su svi dobili diplome „Znam biti odgovoran na internetu”.
Učenici predmetne nastave, također, su kroz razne aktivnosti obilježili Dan sigurnijeg interneta. Tako su učenici pisali i svoje savjete za sigurno korištenje interneta prolazeći kroz brošuru koju su dobili od Centra za sigurniji internet. Provjerili su svoje znanje rješavajući kvizove. Okušali su se i u igri „Interland” kroz koju su postali pravi internet genijalci. Izrađivali su stripove u kojima su prikazali potencijalne opasnosti i kako se zaštiti od njih.
Učenici su izrađivali vlastite „Braking News”, a cilj je bio da shvate koliko je zapravo jednostavno osmisliti lažnu informaciju koja vrlo lako može postati viralna. Potaknuti heštegom #lijepariječ, učenici su pisali jedni drugima lijepe riječi. Zaključili smo da uvijek treba posegnuti za lijepim riječima, bilo to u virtualnom ili stvarnom svijetu, jer vidimo koliko osmijeha su lijepe riječi izmamile na naša lica.
Osmislili su i izradili plakate o opasnostima i savjetima na temelju kojih je nastala brošura koju možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://read.bookcreator.com/h5pUFvtzNhbu4lUEIhJsAW0UgGh1/jEDoBFBYRQS0zCOv5cgZ2Q
Nakon što pročitate savjete učenika iz brošure, provjerite svoje znanje o sigurnosti klikom na sljedeći kviz kojeg su pripremili učenici: https://kahoot.it/challenge/02325150?challenge-id=0fc6b0bb-c977-4a70-9d10-4f48e50212af_1644853345460
Iako se učenicima stalno ukazuje na važnost lijepog ponašanja na internetu, u sklopu Dana sigurnijeg interneta učenicima se nastojalo još više približiti ovu temu – kroz razgovor i edukativne sadržaje.