« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dolaskom posljednjih nastavnih dana školske 2023./2024. i projekt „uSMJERi me ušao je završnu fazu realizacije planiranih projektnih aktivnosti. Kao važan dio Školskog preventivnog programa, spomenuti je projekt svojim aktivnostima bio usmjeren sekundarnoj prevenciji pojavnosti neprihvatljivih oblika ponašanja kod učenika koji ispoljavaju teškoće s usmjeravanjem i zadržavanjem pažnje, imaju smanjenu sposobnost koncentracije, izraženu hiperaktivnost, slabije razvijene socijalne vještine te specifične teškoće u učenju.
Članovi projektnog tima su s korištenjem Play Attention sustava učenja, prvog svjetskog neurokognitivnog programa za treniranje izvršnih funkcija, započeli početkom veljače. Kontinuiranim radom s četvero učenika i provođenjem po dva individualna polusatna tretmana tjedno, ostvareni su prvi očekivani rezultati. Svaki učenik je u razdoblju od početka veljače do kraja svibnja sudjelovao u 20 tretmana igrajući Play Attention igre: Radno pamćenje, Socijalne vještine, Matematičke igre, Motoričke sposobnosti i Auditorno procesuiranje.
Prilikom uključivanja učenika u sustav Play Attention educirani članovi projektnog tima su redovito pratili ostvarene rezultate u igrama, ali i ponašanje učenika tijekom igre. Evidencija ostvarenih rezultata vođena je u digitalnom i tiskanom obliku i dobar je pokazatelj učinaka trenažnog procesa u području izvršnih funkcija. Povratna informacija o pažnji ostvarenoj tijekom igre prikazivala se putem računala u obliku postotka te učenike motivirala na poboljšanje kognitivnih sposobnosti i smanjivanje impulzivnosti. Svakim sljedećim tretmanom polaznici su uglavnom sve uspješnije završavali zadatke te ignorirali ometajuće sadržaje.
Play Attention sustav učenja, kao novi oblik rada s učenicima, predstavljen je i na sjednici Vijeća roditelja i Učiteljskog vijeća. Budući da ostaje u trajnom vlasništvu Škole, nastavit će se redovito koristiti i u budućnosti pa će dobrobit kontinuiranog korištenja iz godine u godinu biti sve izraženija. Tomu će pridonijeti i tiskani materijal za vježbanje pažnje i koncentracije koji trenutno, za uporabu od iduće školske godine, pripremaju članovi projektnog tima.
Tekst: učiteljica Irma Arbutina Đikić
Foto: Irena Cobović, školski psiholog; Martina Jugović Štefanac, soc. pedagog, Vedran Šperanda, školski knjižničar