2019-04-08 13:07:06 Terenska nastava u Zagrebu – poseban nastavni dan Učenici od petog do osmog razreda naše škole, njih oko stotinu, 3. travnja zamijenilo je učionicu terenskom nastavom u Zagrebu. Nastava je planirana godišnjim kurikulom i kada smo dobili termine za provođenje, ostvarili smo i više od planiranog. FOTO: http://os-mlovraka-zu.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=185 U Koncertnoj dvorani ''Vatroslav Lisinski'' Prvi planirani sadržaj ostvaren je u Koncertnoj dvorani ''Vatroslav Lisinski''. Zagrebačka filharmonija, pod ravnanjem maestra Tončija Bilića, predstavila je Baletnu suitu ''Žar ptica'', a učenici Škole suvremenog plesa Ane Maletić upotpunili su dojam baletnim koreografijama. Sam balet i mitološku priču o žar ptici učenicima je približio Dinko Bogdanić, pedagog i koreograf. Prvi je to balet Igora Stravinskog, praizveden s velikim uspjehom u Pariškoj operi 1910. po libretu i u koreografiji slavnoga Mihaila Fokina. Cilj ove edukacije je približiti mladima umjetnost, konkretno vrijednost klasične glazbe te kako priče iz mitologije mogu potaknuti maštu i ostvariti se i u drugim vidovima umjetnosti, primjerice, u likovnoj, baletnoj, glazbenoj… Na ovaj način kultura prožima sve sfere doživljaja i života mladih. Na ovaj su način učenici ostvarili ishode iz Glazbene kulture te iz Hrvatskoga jezika, osvijestivši obilježja mita i likova iz mitologije, legende i bajke, sadržaje jezičnog izražavanja ( prepričavanje, opisivanje; pisanje vijesti, izvješća).
HNB – Financijska pismenost neophodna je u 21.st. U drugom dijelu učenici petih i šestih razreda bili su na edukaciji u Hrvatskoj narodnoj banci. Tema je bila Financijska pismenost, a obuhvaćala je sadržaje o obilježjima hrvatskog novca, što rade banke i koja je uloga središnje banke, kako prepoznati sumnjive primjerke novca i ostala pitanja iz ovog područja. Ova tema uskoro bi mogla postati sastavni dio novog kurikuluma jer su znanja o ovom području jako potrebna i u današnjoj se školi ne obrađuju. Učenici su na dar dobili brošuru i posebno izdanje Kovani novac Republike Hrvatske. U ugodnoj prezentaciji, uz tople kiflice i sok, učenici su razgledali novčanice iz raznih zemalja svijeta, upoznali motive i zaštitu naših novčanica, a na kraju su sudjelovali u kvizu o financijskoj pismenosti. Osim razvijanja financijskih kompetencija i podsjećanja na važnost i ulogu štednje, učenici su ostvarili ishode iz Hrvatskoga jezika na temu pripovijedanja, opisivanja, upoznavanja sa značajnim osobama iz našeg kulturnog i javnog života, a čiji su likovi na novčanicama. Tu su i teme opisa zatvorenog i otvorenog prostora. Aktivno su slušali, govorili, čitali. Nakon izlaska iz HNB neki su učenici odlučili da neće potrošiti sav džeparac!
Hrvatski sabor – oni odlučuju što ćemo učiti
Malo (ne)zdrave hrane Nakon McDonald'sa, pojedini razredi kratko su bili u razgledu Katedrale, ostali u razgledu samog središta grada, Trga bana Jelačića. Tehnički muzej – Nikola Tesla i planetarij Zajedno smo se uputili u Tehnički muzej. Peti i šesti razredi bili su u planetariju, a 7.a, 8.ab u Kabinetu Nikole Tesle. U kabinetu Nikole Tesle učenici su upoznati s multimedijalnim prikazom djetinjstva, školovanja, života i rada u Americi kao i s odlikovanjima i priznanjima ovom našem znanstveniku koji je zadužio čitav svijet. U stalnom postavu demonstracijskog kabineta prikazani su najvažniji izumi Nikole Tesle, izrađeni prema njegovim originalnim prijavljenim patentima i nacrtima. Uglavnom su korišteni materijali iz vremena kada je živio Nikola Tesla. Njegov osebujan i specifičan život potiče nas na čitanje njegove autobiografije, zapisa i pisama svojoj obitelji. Učenicima su demonstrirani pojedini izumi, a sami su aktivno sudjelovali u izvođenju pojedinih pokusa, primjerice, okretno magnetsko polje, bežični prijenos elektromagnetskih titraja, demonstriran im je brod s daljinskim upravljanjem, Teslini visokofrekventni transformatori, model Tesline turbine i dr. Peti i šesti razredi u planetariju, uz glazbu su se uveli u noć kako bi promatrali zvjezdano nebo. Nad njima je bio čitav nebeski svod i tajnovitost svemira. Kroz noć su otkrivali položaj zvijezda, planeta poput Jupitera, Venere, Marsa… Pratili su položaj Mjeseca, Mliječnu stazu, zviježđe Velikog i Malog medvjeda, Oriona, slušali priču o meteorima, starosti zvijezda, njihovu sjaju, nastajanju i nestajanju. Razvoj astronautike omogućio je da pomoću naprava možemo vidjeti i najudaljenije zvijezde od Sjevernog pola do ekvatora u bilo koje doba dana i noći i u bilo koje godišnje doba. Učenici su doznali položaj zvijezda i planeta koje mogu vidjeti bez pomagala između četiri i pet sati ujutro. Iako je u planetariju bilo mnogo učenika pa je bilo i znakova umora i na samom početku smirivanja pojedinih, ( ipak su učenici čitav dan na nogama i bez predaha) petaši su izjavili da im je ovo bio najbolji doživljaj od svega što su taj dan vidjeli i posjetili.
Projekt ostvarili… |
Osnovna škola Mate Lovraka Županja |