|
Mladi knjižničari i Čitateljski klub u pratnji knjižničarki Monike Žažar i Željke Markus-Greč te učenici dodatne nastave Hrvatskog jezika i polaznici izvannastavne aktivnosti Mali prijatelji glagoljice, sa svojim profesoricama Ivanom Đaković i Irenom Lacković, posjetili su Interliber. Osim druženja s knjigama učenici su se natjecali i u kvizu Sto posto pismeni. Predstavnici naše škole Filip Grdenić, 5. e, Karlo Goršeta, 7. f, Lovro Karas, 7. g, Dora Lacković 7. f te Lena Miletić, 7. f osvojili su srebrenu medalju. U kvizu je sudjelovalo dvadeset osnovnoškolskih timova. Hribarovci su se borili za zlatnu medalju, ali im je za dlaku izmaknula jer su mislili da se Kornatsko otočje sastoji od 180 otoka, a ne od 140. Čestitamo našim natjecateljima na pokazanom znanju i osvojenoj medalji! |
|
Članovi Malog čitateljskog kluba 1. smjene i članice Velikog čitateljskog kluba 2. smjene, prisustvovali su Završnoj svečanosti Nacionalnog kviza za poticanje čitanja. Ove godine čitale su se knjige „Menažerija“ Ivane Brlić-Mažuranić i Vendi Vernić, „Tminice“ Igora Rajkija i Klasje Habjan i „Gdje se skriva Vedran?“ Ive Bezinović Haydon i Hane Tintor te rješavao kviz o njima. Iz naše škole kao predstavnica, slučajnim odabirom, izabrana je Natali Osmanagić iz 5. f razreda. Nažalost nije izvučena za jednu od nagrada na samoj svečanosti, ali će je naša škola svakako nagraditi. U sklopu programa koji je prethodio izvlačenju nagrada učenici su uživali u bajkama koje je pripovjedila Srebrenka Peregrin te recenzijama djece koja su pročitala navedene knjige. Na svečanosti su prisustvovali i neki od autora spomenutih knjiga. Usput smo pogledali i izložbu „Dragi Lastane“ povodom 70. obljetnice izlaženja Modre laste, koja je postavljena u holu Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Na kraju smo prošetali i uz fontane ispred knjižnice.
Veselimo se kvizu i sljedeće godine! |
|
Od ideje do realizacije naše slikovnice prošlo je nekoliko godina. Sretne smo što su nam Grad Velika Gorica i POU Velika Gorica dali podršku te smo uspjele ideje pretvoriti u djela. Hvala im na tome. Naša slikovnica napisana je u obliku jednostavnih stihova u koje su utkani sadržaji zavičajne tematike kako bi djeca, na njima prihvatljiv način, spoznala zanimljivosti o svom zavičaju s ciljem očuvanja zavičajnog identiteta i kulture baštine kraja u kojem žive. Upoznati svoj zavičaj znači upoznati njegovu prošlost i sadašnjost i brinuti se o njegovoj budućnosti. Slikovnica nudi učenicima tekstualni i vizualni doživljaj zavičaja, a učiteljima sadržaje koje mogu integrirati i u ostale nastavne predmete. Ilustracije naše slikovnice bogate su bojama, likovima, oblicima i detaljima koji djecu potiču na likovno stvaralaštvo.
Zavičajna nastava, očuvanje kulturne baštine, isticanje posebnosti svoga zavičaja cilj je svakog učitelja koji kod svojih učenika i njihovih roditelja želi razviti ljubav prema kraju u kojem žive, neovisno o tome jesu li u njemu rođeni ili ne. Kao rođene Turopoljke ponosne smo na naše djelo!
autorica teksta Ksenija Petrlin-Jurić i ilustratorica Marija Lovrić Rajačić |
|
Za učenike prvih i drugih razreda naše škole 22., 23. i 24.svibnja u školskoj knjižnici i sportskoj dvorani PŠ Gradići održan je susret s književnicom Željkom Horvat-Vukeljom. Svojim slikovnicama, kratkim pričama, slikopričama i igrokazima uveseljava i podučava djecu, a njezina poznata djela su: „Balončica“, „Panjoglav“, „Leteći glasovir“, „Zelene slikopriče“, „Pijanistica“, „Zdenko Slovojed“, „Tajna nestalih igračaka“, „Žinko u školi“, „Pričom do glazbe“ te „Petra uči plivati“, „Hrabrica“ i „Slikopriče“ koje su uvrštene i u lektiru. Dok su učenici ulazili u knjižnicu, književnica ih je dočekala svirajući klavir. Učenici su s velikim entuzijazmom čitali jednu slikopriču, zatim je književnica podijelila s učenicima na koji način dolazi do ideja za slikopriče i što je sve potrebno napraviti kako bi nastala jedna slikopriča. Važnu ulogu imala je i njezina pratnja „gospođa torba“ iz koje je vadila razna glazbala i na simpatičan ih način predstavila svojoj mladoj publici. Učenike je posebno obradovalo sudjelovanje u kreiranju priče u kojoj su pjevali, svirali imaginarne bubnjeve, gitaru, naučili i demonstrirali kako se izvodi pljesak za gluhonijeme osobe, zaigrali rebus… Nakon zabavnog, ali i poučnog te interaktivnog gostovanja naši su učenici za znanje, sudjelovanje i izvrsno vladanje od naše književnice zaradili čistu peticu.
Josipa Radočaj, mag. bibl. |
|
Dana 22. svibnja peti i šesti razredi 1. smjene, u pratnji razrednica, profesorica i asistentica, uputili su se u zagrebačko kazalište Mala scena na predstavu Aut. Kazalište smo ispunili sve do posljednjega mjesta i sa zanimanjem smo pratili priču o Mateju, dječaku koji ima poremećaj iz spektra autizma, a glumi ga Matej, dječak koji zaista ima poremećaj iz spektra autizma. Policajac je tijekom istrage naše učenike čak i priveo na pozornicu te su imali priliku na jedinstven način sudjelovati u predstavi. Jan, Ines i Petar odlično su se snašli!
Predstava nas je nasmijala i zabavila, ali i potaknula na razmišljanje jer predstavlja odličan spoj stvarnosti i kazališne umjetnosti. Matej nas je oduševio svojom iskrenošću i neposrednošću te nas podsjetio da je u životu vrlo važno biti dobra srca. Od drugih i drugačijih puno toga možemo naučiti jer, kako sama predstava kaže: „Ako stavite Nintendo igricu u Playstation, on ju neće očitati, ali to ne znači da je pokvaren, zar ne?“
Antonija Vađić Žilić, prof. |
|