2015-04-15 17:02:24 Na nastavi hrvatskoga jezika petaši učili pisati haiku pjesme Povodom početka proljeća i Svjetskog dana pjesništva učenici V.a i V.b razreda su se na nastavi hrvatskoga jezika upoznali s haiku pjesništvom.
Svjetski dan pjesništva (eng. World Poetry Day) UNESCO je proglasio 21. ožujka 1999. godine s ciljem promoviranja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta. Kako bi što bolje usvojili obilježja ovog osobitog i jedinstvenog načina pjesničkog izražavanja, pogledali su fotografije (na projektoru) i razgovarali o domovini haiku poezije – Japanu: geografskom položaju, prirodnim obilježjima, kulturnim i jezičnim značajkama, industriji (pismo, pagode, karate, origami, ikebane, suši, animirani filmovi, marke motora i automobila). Saznali su ponešto i o tradicionalnom japanskom prazniku Sakuri ili Danu cvatnje drveta trešnje. Trešnjin cvijet (jap. sakura) jedan je od najvažnijih simbola japanske kulture. On je japanski nacionalni cvijet i simbol sreće. Vrijeme cvatnje trešnje predstavlja početak proljeća. Simbolički se povezuje s buđenjem i prolaznošću ljepote, mladosti i trenutka. Zato i danas u Japanu živi stara tradicija ohanami, što na japanskom znači ići i gledati trešnjin cvijet. Kako se smatra da cvijet svima donosi i uspjeh u životu, obitelji provode cijeli dan ispod procvjetalih trešanja. Tada počinje i školska godina za učenike. Učenici su zatim poslušali nekoliko haiku pjesama te uočili neke zajedničke odrednice. Shvatili su koja „pravila“ trebaju poštivati u samostalnom pisanju haiku pjesme. HAIKU – izrazito kratak pjesnički oblik nastao u Japanu u 17. stoljeću Obilježja haiku pjesme: sastoji se od tri stiha s 5, 7, 5 slogova u pravilu nema naslov Učenici su se i sami okušali u stvaranju ovih zanimljivih i slikovitih pjesama. Pročitajte (dva puta zaredom) najuspješnije haiku ostvaraje naših vrijednih petaša, novopečenih haiku pjesnika.
|
Osnovna škola "Ostrog" Kaštel Lukšić |