2022-11-23 19:51:00

Međunarodni dan dječjih prava
U ponedjeljak, 21. studenoga 2022. učenici 4. razreda na nastavnom su satu Prirode i društva obilježili Međunarodni dan dječjih prava. Pogledali su animirani film Prava djece s Ruby i Jackom, a zatim se prisjetili dječjih prava koja su ilustrirali u mlađim razredima. Grupnim radom uspješno su oprimjerili te uočili povezanost dječjih prava i pripadajućih dužnosti, ali i ponudili valjane prijedloge rješenja u primjerima u kojima je neko dječje pravo bilo narušeno. U anketnom se upitniku šestero učenika izjasnilo da se njihova prava poštuju uvijek, a devetero ponekad. Dobivene rezultate prikazali su stupčastim dijagramom. Analizom odgovora
zaključuje se da do odstupanja u poštivanju dječjih prava najvećim dijelom dolazi prilikom nepoštivanja unaprijed dogovorenih pravila igre, a tek neznatno tijekom druženja s prijateljima.
Ostale primjere kršenja dječjih prava učenici nisu navodili. Učenici su toga dana spoznali značaj Konvencije o pravima djeteta, imenovali UNICEF u svojstvu agencije koja pomaže djeci cijeloga svijeta i promiče dječja prava te uspješno navodili primjere odgovornoga ponašanja za život u zajednici kao što su prihvaćanje, uvažavanje različitosti, suradnja, pomaganje i sl. Korištenjem digitalnih sadržaja u obliku kviza provjerili su stečena znanja. Po uzoru na radijsku emisiju Radio Rijeke „Da se mene pita…“ učenici 4. razreda voljeli bi da za njih postoje i sljedeća šaljiva prava kao što su npr. Pravo na rad uz zaradu, Pravo na neograničeno konzumiranje slatkiša, Pravo na odabir divlje životinje za
kućnoga ljubimca, Pravo na život na stablu i sl.
Nastavno na prethodni sadržaj, na Satu razrednika
pogledali su film Različitost spašava na programu 14. Festivala prava djece. Prepoznali su različitost kao posebnost koju možemo podijeliti s drugima i međusobno učiti jedni od drugih te prihvatili neka obilježja ili karakteristike koje imaju, kako u svojstvu vrlina tako i mana te promišljali o tome kako ih upotrijebiti kao snagu. Zatim su izradili plakat u kojem su predstavili svoju posebnost. Umjesto zaključka, četvrtaši poručuju: „Budi različit, budi svoj!“

Osnovna škola Pećine Rijeka