2013-10-22 18:51:24

Promocija taktilne staze i priručnika "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida"

Promocijom taktilne staze za slijepe osobe i knjige "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida" autorica Javorke Milković i Tanje Šupe, riječka Osnovna škola Pećine, Odjel i Knjižnica za djecu s oštećenjima vida svečano su obilježili Dan bijelog štapa, 15. listopada. Time je škola Pećine postala prva hrvatska škola koja ima taktilnu stazu, dar Lions kluba Rijeka.

 Taktilna staza za slijepe Osobe u Osnovnoj školi Pećine Postavljanje staze u iznosu od 60.000 kuna, kazala je ravnateljica Osnovne škole Pećine prof. Irena Margan, financirao je Lions klub Rijeka. Taktilna staza postavljena je na ulazu i u prizemlju ove škole, a u dogledno vrijeme bit će postavljena i na njenom prvom katu. Upravo staza, ali i knjiga "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida" autorica rehabilitatorica Javorke Milković i Tanje Šupe, školu čine jedinstvenom u hrvatskom školskom sustavu.

 

Predstavljanje priručnika "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida" Margan je kazala kako je riječ o priručniku koje će služiti ne samo roditeljima, već i učiteljima koji se u svom radu susreću sa slijepom i slabovidnom djecom. "Ove školske godine imamo 23 slabovidna i slijepa učenika, a bitno je reći da se njihov broj povećava iz godine u godinu. Stoga nam ova taktilna staza uistinu puno znači, jer omogućava vježbanje snalaženja u prostoru, a u velikoj mjeri pruža i osjećaj sigurnosti", kazala je Margan podsjetivši kako je Osnovna škola Pećine prije pet godina postala prva hrvatska škola s knjižnicom za učenike s oštećenjem vida te da je trenutačno jedina škola koja provodi program rane intervencije za djecu s oštećenjem vida.

"Grad Rijeka još je 1990-ih godina u Osnovnoj školi Pećine vizionarski osnovao Odjel za slijepe i slabovidne osobe koji, od 2006. godine, sa 25 učenika s oštećenjima vida iz cijele Primorsko - goranske županije, djeluje pri Osnovnoj školi Pećine. Lions klub našu je školsku knjižnicu opremio na Brajevom pismu, po čemu smo još uvijek jedinstveni u Hrvatskoj", kazala je ravnateljica Osnovne škole Pećine prof. Irena Margan zahvaljujući svim donatorima.

 Obilježavanje Dana bijelog štapa u Osnovnoj školi Pećine Predstavljanju taktilne staze za slijepe učenike i priručnika nazočila je pročelnica Odjela gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb Ankica Perhat, predsjednica riječkog Lions cluba Olga Šober, predstavnici Saipema, Saveza slijepih, Agencije za odgoj i obrazovanje, Primorsko- goranske županije Splitske banke, Lučke uprave Rijeka i mnogi drugi donatori.

"Autorice knjige "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida"  izuzetno su uspješne mlade stručnjakinje. Danas smo prikupili dosta iskustva o odgoju djece s ovakvim teškoćama u razvoju, a priručnik koji one potpisuju korak je više i pomoći će mnogima. Brojni praktičari koji dobiju dijete s teškoćama u razvoju, počevši od predškolskog odgoja, često se nađu pred zagonetkama kako realizirati njihovo pravo na obrazovanje, a upravo će ova knjiga odgovoriti na mnoge takve pitalice. Pomoći će i roditeljima, jer će im dati neke odgovore na pitanja kako podržavati razvoj djeteta s oštećenjima vida, jer ono zasigurno ima velike potencijale", kazala je recenzentica ovog priručnika prof.dr. Zorina Pinoza Kukurin. Tiskanje priručnika pomogli su Hrvatski savez slijepih, Udruga slijepih Rijeka, Županija, Splitska banka i Lučka uprava Rijeka.

Priručnik "Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida" jedan od razloga zbog kojih smo se odlučile napisati ovu knjigu svakako je činjenica da se inkluzija u praksi događa puno brže, nego što ju literatura može pratiti. Ranije su djeca s teškoćama u razvoja, u potrazi za obrazovanje, iz mnogih sredina morala odlaziti u druge gradova, što više nije slučaj. Inkluzija je donijela puno dobrih stvari, ali unatoč tome, učitelji su još uvijek zatečeni mnogim problemima. Ovime smo ujedno željele ohrabriti i kolege praktičare da napišu knjigu, a posebno naglašavamo kako nema uspješne inkluzije ukoliko se s djetetom u predškolskom razdoblju ne radi pravilno", kazala je autorica Milković.

Između ostalog, istaknuto je kako u Osnovnu školu Pećine dolaze i djeca predškolskog uzrasta, a  najmlađe dijete ima godinu dana. Oni su sudionici programa rane intervencije koji predstavlja pripremu djece za školu, a ujedno im omogućuje i stjecanje socijalnih vještina i pomaže u osamostaljivanju. Program uključuje edukaciju i suradnju s odgajateljima iz vrtića kojeg pohađa dijete s oštećenjem, a pritom se surađuje i s budućim učiteljima škole u koju će dijete tek krenuti.

Tekst je preuzet s www.rijeka.hr


Osnovna škola Pećine Rijeka