2013-11-05 13:50:23 UČIMO IH DA BUDU SRETNI
AKO UČITELJ VOLI SAMO SVOJ POSAO ON JE DOBAR UČITELJ. KAD UČITELJ SJEDINI LJUBAV PREMA POSLU I PREMA UČENICIMA, ON JE SAVRŠEN UČITELJ. TOLSTOJ
JEDINI UČITELJ DOSTOJAN TOG IMENA JEST ONAJ KOJI POBUĐUJE DUH SLOBODNOG MIŠLJENJA I RAZVIJA OSJEĆAJ OSOBNE ODGOVORNOSTI. KOMENSKY AKO JE ČOVJEK PO PRIRODI DOBAR NEKA ZAPLOVI BRZIM RIJEKAMA NEKA ZARONI U PLAVE PUČINE NEKA PRONAĐE ČAROBNE KLJUČIĆE NEKA OTVORI SRCE DJETINJE NEKA SE NASTANI U HRAMU MIRA I NEKA U NJEMU OSTANE ZAUVIJEK. MARICA KURTAK, PROF.
"Radoznalost i sloboda mogu biti veliki pokretači vaše volje za učenjem. Sloboda vam ostavlja prostor i za igru, prijatelje i obaveze". Ovim riječima otvorio je prof. Matej Vidović okrugli stol na temu "KAKO USPJEŠNO UČITI". Učenici 7.a razreda odazvali su se pozivu prof. Vidovića na razgovor o načinima, metodama i oblicima učenja. Okrugli stol održan je u školskoj knjižnici kako bi djeca okružena mnoštvom knjiga bila što motiviranija i otvorenija za razgovor i suradnju. Cilj okruglog stola bio je da djeca što bolje organiziraju svoj radni dan kako bi imali dovoljno vremena za učenje, izvanastavne i izvanškolske aktivnosti te za odmor uz glazbu, film ili druženje. Djeca su izjavila da najviše uče vikendom, a radnim danima ponavljaju ono što su taj učila u školi, uglavnom iz bilježnice. Udžbenike koriste za proširivanje gradiva i ponavljanje naučenoga uz pomoć pitanja koja se nalaze na kraju svake lekcije ili cjeline. Prof. Vidović savjetovao je djeci da je dobro baviti se sportom ili nekim drugim oblicima rekreacije ujutro, na početku radnog dana, kako bi se razbudili i zagrijali za dnevne obaveze. Školske obaveze ne smijemo shvaćati kao teret, prisilu, dosadnu i nametnutu obavezu nego nešto normalno, svakodnevno, nešto što moramo obaviti, što spontanije i ležernije to bolje. Bitno je i znati uspješno planirati i sortirati obaveze. Ne možemo baš sve naučiti i savršeno se pripremiti za sve predmete jer u tom slučaju, tvrde djeca, dogodi se da izmiješaju sadržaje srodnih predmeta ili pak zadaću iz jednog predmeta pišu u bilježnicu za drugi predmet. Pri kraju razgovora prof. Vidović predložio je djeci da dobivene savjete pretoče u djelo i da zajedno vježbaju označavanje mjesta i hidrografske mreže na slijepoj karti. Razgovor je protekao u ugodnom i konstruktivnom ozračju. Djeca su bila zadovoljna jer su se imala priliku družiti te slobodno, spontano i otvoreno razgovarati sa svojim nastavnikom izvan učionice. Naši stari, mudri preci znali su jednostavno objašnjavati velike životne istine, pa bi rekli: Zrno po zrno pogača, kamen po kamen palača. Sunce nam se čini jako daleko, no ako samo poskočimo, bliže smo mu. Dakle, djeco, krenite, poskočite, vaše malene ideje rođene iz marljivosti i truda mogu dovesti do velikih i značajnih otkrića koja osvjetljavaju put znanosti i čine svijet boljim i ljepšim. Tekst napisala: Jasna Mikulić, prof.
|
Osnovna škola "Plokite" Split |