« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U OŠ „Podrute“ 2022. godine otvoren je pčelinjak s pet pčelinjih zajednica, a u sklopu Učeničke zadruge „Cvetek“ oformljena je sekcija „Mladi pčelari“. Sekcija je oformljena kako bi smo učenike aktivno uključili u proizvodnju meda i povezanih proizvoda.
Projektom „Pčele u školi“ u sklopu Građanskog odgoja i obrazovanja nastojali smo, tijekom ove školske godine, unaprijediti rad Zadruge povećanjem broja članova te nabavom vlastite opreme.
S ciljem motiviranja učenika za tu temu, učenici su u školskoj knjižnici pogledali „Pčelin film“ i istraživali o važnosti pčela, njihovom načinu života i utjecaju na okoliš.
Sve o procesu „od košnice do meda“ saznali su posjetom OPG-u „Čarobna košnica“ gdje im je medar na jasan i zanimljiv način pokazao cijeli proces. Predsjednik Udruge pčelara „Medarica“ naučio je učenike kako izraditi satnu osnovu.
Od voditelja „Mladih pčelara“, učitelja Ivana Sakača i ravnatelja škole Štefeka Vinceka učenici su naučili kako vrcati med i puniti ga u staklenke.
Učiteljica Janja Maltar za učenike je organizirala radionice o topljenju voska i izrađivanju svijeća (različitih oblika koje su učenici prodavali prilikom božićnih i uskršnjih akcija Zadruge).
Učenici su topili pčelinji vosak i izrađivali svijeće, ali i druge proizvode koristeći med, npr. melem za usne, piling za stopala.
S obzirom da smo ovim projektom povećali interes učenika za ovom temom te nabavom odgovarajuće opreme osigurali vlastitu opremu za rad, učenici će i u narednim godinama djelovati u spomenutoj sekciji, vrcati med i proizvoditi proizvode od voska i sl.
Snježana Sedlar, koordinatorica projekta