Prema preporuci HZJZ prošli smo tjedan provodili razne aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti zdrave prehrane u očuvanju zdravlja.
Učiteljice razredne nastave provodile su razne igre, učenici su rješavali radne listiće o zdravoj prehrani, crtali su svoja omiljena jela i izradili plakat.
Razrednici viših razreda proveli su na satu razrednika aktivnost pod nazivom Zagonetni jelovnik. Učenici su imali ulogu detektiva te su otkrivali što se nalazi na Zagonetnom jelovniku. Osmislili su njima ukusne, ali i zdrave obroke, pod sljedećim nazivima: Proteini na kruhu, Šareni tanjur, Popajev doručak, Školska pita i Zapečeno iznenađenje. Jelovnike smo predali našoj kuharici Nadici Mešnjak i kuharu Kristijanu Đurasu kako bi nova, zdrava jela uvrstili u buduće školske jelovnike.
Kuhar i kuharica su tijekom tjedna pripremali zdrava jela poput Juhe od heljde, Frite s povrćem, Povrće na maslacu, Punjene mesne štruce, Rižota s piletinom, Zapečene palačinke sa sirom, Krpice sa kupusom i slaninom, Ajngemahtec s noklicama i Musake s mesom i tikvicama (vidi fotogaleriju).
Krpice sa zeljem i kupusom
Zapečene palačinke sa sirom
Učiteljice prirode i biologije Petra Milinković i Janja Maltar s učenicima viših razreda porazgovarale su o zdravim prehrambenim navikama, hranjivim tvarima u hrani, o piramidi zdrave prehrane i tanjuru zdrave prehrane. Kroz razgovor i raspravu učenici su preispitali svoje prehrambene navike, ali i odnos prema hrani. Promišljali su o tome što jedu, kako, kada i koliko jedu. Učenici su čuli priče iz djetinjstva njihovih učitelja koji također nisu voljeli jesti zdravu hranu, te kako su, malo pomalo naučili jesti svu hranu.
Učenici su slušali priču o gladnoj i žednoj djeci iz Ugande nakon čega vjerujemo da se nikad više neće nabacivati s hranom, da je neće bacati i da neće ružno govoriti o hrani. Promislili su o trudu svojih majki, baka i kuhara / kuharice u školi da za njih pripreme zdravo jelo te se nadamo da će odsad nadalje taj trud biti još više cijenjen. Učenici su si posvijestili loš utjecaj medija na našu sliku o sebi te da nikad ne smijemo gladovati radi ljepšeg izgleda već voditi brigu o svojoj zdravoj prehrani.
Neki su učenici odlučili uvrstiti nove, zdrave namirnice u svoj jelovnik. Dio učenika donio je odluku o tome da žele naučiti jesti sve što se skuha jer je čovjek sveždar, a raznolika je prehrana najzdravija.
Neki su učenici odlučili ubaciti male međuobroke između doručka, ručka i večere.
Učenici su se mogli zamisliti u ulozi blogera i poznatih i slavnih osoba koje putuju cijelim svijetom te svakodnevno isprobavaju nova jela. Učenici su shvatili da prema hrani ne smijemo imati predrasude, te da nije važno samo to da hrana lijepo izgleda. Ponekad je hrana ukusna, iako ne izgleda lijepo na prvi pogled. Naučili su da nije važno samo to da hrana bude ukusna, već da bude i zdrava jer je zdrava prehrana pola našeg zdravlja. Loše prehrambene navike i nezdrava hrana okidač su i uzrok razvoju mnogih bolesti. Svaki je pojedinac odgovoran za svoju prehranu i očuvanje zdravlja. Učenici su odlučili izbjegavati prehrambene prerađevine, brzu hranu i polugotove proizvode, te će pokušati jesti što više voća, povrća, mesa, ribe, mlijeka i mliječnih proizvoda.
Janja Maltar, učiteljica biologije i kemije