2020-03-27 11:11:49

Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu

Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom organizacije nastave na daljinu.  

Preporuka je napisana s konkretnim primjerima koji mogu biti od pomoći učenicima, učiteljima i roditeljima/starateljima.   

Pod Opširnije se nalaze preporuke o organizaciji radnoga dana učenika osnovnih i srednjih škola tijekom radnoga tjedna. 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom organizacije nastave na daljinu.  

Izvođenje nastave na daljinu predstavlja izazov za učitelja i učenika, ali i za cjelokupnu obitelj jer se proces učenja i poučavanja odvija kod kuće pa je potrebno osigurati određene preduvjete za učenje, ali i procijeniti koliko zapravo treba učiti. Stoga je ova preporuka napisana na jednostavan način s konkretnim primjerima koji mogu biti od pomoći učenicima, učiteljima i roditeljima/starateljima.   

Očekivano vrijeme učenja proizlazi  i iz zakonske regulative. Procjena vremena potrebnoga za učenje nije jednostavna, u svim zakonskim dokumentima koristi se pojam „prosječnoga učenika“ ili „prosječnoga vremena“, što znači da u stvarnosti to vrijeme može biti nešto duže ili kraće. Tako Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru kaže da bi učenici trebali provesti u učenju određeno vrijeme u skladu s tzv. HROO bodovima (HROO - Hrvatski sustav bodova općega obrazovanja bodovima u općem obrazovanju) koje treba ostaviti u okviru određene kvalifikacije.  

Vrijeme provedeno u učenju podrazumijeva vrijeme u kojem se poučava (u školi, odnosno putem sustava za nastavu na daljinu), ali i vrijeme samostalnoga ili suradničkoga učenja. Takvo ukupno vrijeme ovisi o uzrastu djeteta i kreće se od 5 do 8 sati dnevno tijekom radnoga tjedna. Međutim, koliko god to vrijeme iznosilo, ono je ograničeno i stavlja pred učitelje i nastavnike izazov da zadatke koje „prosječni učenik“ treba obaviti, može obaviti u zadanome okvirnom vremenu. Učitelji trebaju voditi računa o opterećenju učenika. To podrazumijeva da se trebaju postići planirani odgojno-obrazovni ishodi, ali i da u sadržajima treba razlučiti ono što je bitno od onoga što je sporedno ili nije nužno. Pri tome su učenici i nastavnici ključni jer trebaju materijalima koji su već dostupni u nekome od centralnih servisa pridružiti i vlastite materijale, upute i pratiti učenika, ali da sve to bude u razumnim i prihvatljivim vremenskim okvirima te prilagođeno spoznajnim mogućnostima učenika.  

U privitku se nalaze preporuke o organizaciji radnoga dana učenika osnovnih i srednjih škola tijekom radnoga tjedna. 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja 

      Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu.pdf

Osnovna škola "Petar Zoranić" Nin