Erasmus+ KA1 Course by ANATOLIA Positive Education&Happy Schools
Autor: Ana Mrkela, 4. 3. 2024.
Učiteljice Ana Čulina i Jelena Laća pohađale su tečaj Erasmus+ KA1 Course by ANATOLIA Positive Education&Happy Schools - Lisbon u razdoblju od 17. do 21. travnja 2023. godine.
Na početku same edukacije upoznati smo s francuskim sustavom obrazovanja koji je sličan našem, osim jedne zanimljivosti, a to je da je u osnovnoj školi (do dobi od 10 godina – naš 6. razred osnovne škole) srijeda nenastavni dan - slobodan dan za vjerske obiteljske aktivnosti. U njihovom sustavu obrazovanja izričito se vodi računa o poštivanju različitosti čime se to i potvrđuje. Vodi se briga o učenicima s različitim poteškoćama i potrebama te se osnivaju posebna odjeljenja ako se za to uoči potreba ili učenici pohađaju školu koja je najbolje osposobljena za njihov osobni razvoj. Školovanje je besplatno i u potpunosti usklađeno s potrebama učenika. Koncept „ vještine 21. stoljeća“, učenje kako koristiti tehnologiju dugoročno za vlastiti napredak, jedan je od osnovnih ciljeva poučavanja.
Današnja nastava je svakodnevni sraz generacija između učitelja pripadnika Generacije X i učenika pripadnika Generacije Z (digital imigrants i digital natives) i važno je kako učitelji svladavaju probleme na koje nailaze tijekom poučavanja. Stalna dostupnost društvenim mrežama dovela je do raznih poremećaja tj. bolesti novog doba (selfitis, egosurfing, fobo, nomo, google stalking, cyberchondria) te je važno da učenici budu digitalni građani koji se sigurno koriste internetom - čuvaju svoje privatne informacije, na vrijeme uoče cyber bulling i ispravno postupe u tom slučaju te u školi koriste internet samo za edukaciju.
Realnost Generacije Z je mix virtualne i augementne (proširene) realnosti koja uz svoje dobre strane ima i loše, ako se ne koristi u pravilne svrhe te je izričito važno učenike educirati o tome. Današnja nastava treba kombinirati modernu tehnologiju u tolikoj mjeri da učenicima bude korisna i zabavna. Učenje više nije povezano s mjestom i vremenom. Izazovi novog poučavanja su svakodnevni izazovi s kojima se današnji učitelji susreću te je potrebna redovita edukacija za postizanje obrazovnih ciljeva i ishoda.
autorice teksta: učiteljice Ana Čulina i Jelena Laća
Nin
1. 07:45 – 08:30
2. 08:35 - 09:20
3. 09:25 - 10:10
4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 - 12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:00 - 13:45
Vrsi
1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09:40 – 10:25
4. 10:45 – 11:30
5. 11:35 – 12:20
6. 12:25 – 13:10
7. 13:15 – 14:00
U školskoj godini 2024./2025 prvi nastavni dan je ponedjeljak 9. rujna 2024., a zadnji dan nastave je srijeda 13. lipnja 2025., a za maturante 23. svibnja 2025..
- jesenski praznici su 31. listopada 2024., s time da nastava počinje 4. studenoga 2024.
- prvi dio zimskog odmora – (Božićni praznici 2024) počinje 23. prosinca 2024. i traje do 3. siječnja 2025. godine, s tim da nastava počinje 7. siječnja 2025.
- drugi dio zimskih praznika počinje 24. veljače 2025. i završava 28. veljače 2025., s tim da nastava počinje 3. ožujka 2025.
- proljetni odmor (Uskrsni praznici 2025.) počinju 17. travnja 2025. i završavaju 21. travnja 2025., s tim da nastava počinje 22. travnja 2025.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |