2019-04-03 20:31:22

PROJEKT: ENERGY@SCHOOL IDE DALJE

ENERGY@SCHOOL projekt ulazi u završnu fazu. Mladi čuvari energije su upravo završili energetsku igru koju su igrali putem aplikacije u 7 zemalja -od 1. veljače pa sve do kraja ožujka! U sklopu igre su se istraživali izvori gubitaka energije u školama,  koje smo nazvali Duhovi – I nastojali smo  ih uhvatiti – odnosno riješiti problem prekomjerne potrošnje. Prije početka igre, svi partneri su sudjelovali na edukaciji.

Pa pogledajte što smo sve radili!

Mladi čuvari energije OŠ Rečica:

Toni Kapučija, Domagoj Skolan, Kalista Kranjčec, Manuela Frklić, Krsto Fištrović, Hanna Skolan i Lora Živko  

sa voditeljicom projekta u našoj školi, Blaženkom Mravunac

Naime 2 mjeseca su „Mladi čuvari energije“ mjerenjem temperature provjeravali i pratili čuvanje ili rasipanje energije u  3 odabrane učionice . Temperature prostorija su regulacijom  termostatskih ventila održavali između 18° – 22° C, što se definira kao temperature ugode u radnim prostorijama . Kod ove regulacije pomagao nam je i „Stariji čuvar energije“, naš domar, Dražen Mergl, koji je regulirao rad peći u kotlovnici ovisno o vanjskim temperaturama i  zadržavanju učenika u školi.   Tijekom igrice su se „istjerivali duhovi“ u slučaju prekomjerne potrošnje, pa smo time naučili gospodariti energijom i pratiti razloge njene povećane potrošnje.

Naši mlađi čuvari energije su se formirali u grupe ovisno o zadacima:  neki su provjeravali temperature u  učionicama, neki su pratili i provjeravali gašenje tj, nepotrebno paljenje svjetla i računala u učionicama , neki su upisivali podatke ili  slali učiteljici – voditeljici projekta u našoj školi a neki su bili zaduženi za istjerivanje duhova tj igranje igrice na instaliranoj aplikaciji. Svi učenici su se angažirali i zato su zaslužili pohvale!

Pohvaljujemo i treći razred koji su u svojoj učionici pratili  temperature i regulacijom ventila samostalno naučili kako se može utjecati  na temperature u prostoriji. Oni su jedini to bili u mogućnosti , jer su u istoj učionici boravili stalno, dok su se u drugim mjerenim učionicama razredi izmjenjivali ovisno o rasporedu.

Učenici trećeg razreda  u svojoj promatranoj učionici za vrijeme mjerenja temperature -sa „čuvarom energoije“ – Lorom Živko

U sklopu projekta smo napravili još neke akcije promicanja svijesti o uštedi energije:


Učenici šestog razreda su u sklopu projekta na satovima tehničke kulture govorili o iskorištavanju i uštedi energije vode te izradili plakate na tu temu.


Učionica sa LED rasvjetom (dobivena u sklopu projekta)

U učionicama postavljena upozorenja pored prekidača svjetla i na računalima

        

Iako smo imali problema tijekom provedbe , mislimo da smo puno toga naučili.

Mislimo da smo postigli cilj ove igre i projekta te naučili da se malim, svakodnevnim i redovitim praćenjem potrošnje može postići   ušteda energije koja utječe na globalnu potrošnju. Dakle, svake mini-akcije su poželjne i svatko od nas bi ih mogao provoditi u vlastitim domovima jer time vodimo brigu o sebi ali i o okolišu. Drago nam je da su naša djeca sudjelovala u ovom projektu i unatoč problema koje smo imali te se nadamo da će postati ambasadori održivosti kako u svojim kućama tako i kasnije na svojim radnim mjestima.

U završnom razdoblju projekta planirano je još niz zanimljivih komunikacijskih aktivnosti a jedna od slijedećih je interaktivne radionice pod nazivom – BarCamp koje će se održati 10.travnja u JU Aquatica

Voditeljica projekta Blaženka Mravunac

 

više o projektu možete pogledati:

https://www.interreg-central.eu/Content.Node/ENERGYATSCHOOL.html

 https://www.facebook.com/EnergyatSchool/https://www.interreg-central.eu/Content.Node/ENERGYATSCHOOL.html

    

 


Osnovna škola Rečica