2011-03-10 08:34:06 ____________________________________________________ IV. susret Mreže škola bez nasilja... NA DOBROM SMO PUTU Četvrti, dosad najveći susret Mreže škola bez nasilja – kao dio UNICEF-ovoga projekta – održan je 11. i 12. studenog 2010. u Zagrebu i okupio je 157 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj koje nose titulu Škole bez nasilja – među njima je i naša škola. U svim ovim školama - a riječ je o 10 000 učitelja i 150 000 učenika - redovito se prati pojavnost i učestalost vrašnjačkog nasilja i zlostavljanja te uspjelo se smanjiti nasilje u školskim hodnicima, učionicama i igralištima. Spomenuti susret okupio je više od 400 sudionika iz cijele Hrvatske - ravnatelje škola (naša je Blaženka Jelaš) koordinatore projekta (u našoj školi to je pedagoginja Mirjana Žnidaršić) te predstavnike učenika (Domagoj Leko,7.c). Djecu sudionike posebno je razveselio i dolazak hokejaša Medveščaka Johna Hećimovića, Alana Letanga i Andreja Vasiljevića (...) Mirjana Žnidaršić, pedagoginja (...) U našoj se školi nastavlja rad na ovom projektu raznovrsnim aktivnostima, nastojeći pri tome osvijestiti sve učenike da ćemo neprestano raditi na podizanju svijesti o posljedicama sukoba i na potrebu promjene neprihvatljivog ponašanja svakog pojedinca, što je onda i najdjelotvorniji oblik prevencije. Pri tome nikako ne smijemo zanemariti potrebu uključivanja svih subjekata odgojno-obrazovnog rada u prevenciji nasilja, što uključuje i potrebu angažmana roditelja kao partnera u ovom programu. Na žalost, ovdje ne postižemo zadovoljavajuće rezultate te u tom smjeru moramo uložiti dodatni napor. I dalje ćemo poticati rad učenika i svog stručnog osoblja na projektima koji su usmjereni na prevenciju nasilja te nastojati publicirati, objaviti, prikazati to kao primjere dobre prakse. Istaknula bih značaj postojanja i rada u našoj školi Povjerenstva za prevenciju neprihvatljivih oblika ponašanja koje se redovito sastaje s ciljem analiziranja sigurnosti učenika u svim razrednim odjelima te prijedlaganja mjera za rješavanje zapaženih problema. Željeli bismo da u daljnjem razdoblju ovih problema imamo sve manje te da učenici izgrađuju odnose koji će im omogućiti boravak u razrednom odjelu u kojem prevladavaju suosjećanje, međusobno pomaganje i podržavanje, samopoštovanje i vjeru u sebe i dobre namjere svojih prijatelja. Na dobrom smo putu! M. Žnidaršić, pedagoginja |
Osnovna škola "Retfala" Osijek |