2013-01-28 20:35:00 _____________________________________________________ Učiteljica Sanda Slivac... NASMIJEM SE I JA DOBROM BISERU Razgovarala: Marija Prekodravac, 7.d
Svaka je učenica i svaki učenik poseban na svoj način, a zadatak učitelja je da mu pomogne istaknuti ono najbolje što nosi u sebi.
Kada je učenicima na satu zanimljivo, nema ni problema s disciplinom.
Posljednjih godina u našoj se školi zaposlilo više zapaženih učiteljica i učitelja. Među njima je i Sanda Slivac, učiteljica Hrvatskoga jezika i razrednica 7.d razreda. U razgovoru s njom saznali smo neka njena zanimljiva razmišljanja.
Postoje li dani kada vam se ne da ići u školu i kako to pobijedite? Mislim da svatko, bio učenik ili učitelj, ponekad ustane „na lijevu nogu“ i tada mu je sve teško pa tako i ići na posao ili u školu. Srećom, ti su dani iznimka, nikako pravilo. Je li teško biti učitelj? Zvanje učitelja sigurno nije među lakšima, ali mislim da nije teško raditi ono što voliš. Koliko vam smeta kada vidite da vas učenici ne slušaju, a vi ste se potrudili gradivo učiniti zanimljivim i jednostavnim? Moram priznati da to baš i nije lijep osjećaj, ali to se ne događa često jer su moji učenici uglavnom pažljivi i aktivni na satu.
VRLO MI JE ZABAVNO Kako se uspijete ne nasmijati kada neki učenik nešto "provali" tijekom usmenog ispitivanja? Ne uspijem, nasmijem se i ja dobrom „biseru“. A i učenik koji odgovara tada se malo opusti. Zar vam nije dosadno neko gradivo ponavljati više puta dnevno, a potom i sljedećih godina? Gradivo je isto, ali svaki je razred poseban na svoj način tako da ista nastavna jedinica u dva različita odijela bude drukčija jer ju učenici obogate svojim osobnostima. Prezentacije, prozirnice, krede u boji, umne mape… Koliko one učenicima pomažu da lakše zapamte gradivo? Umne mape pomažu učenicima lakše zapamtiti gradivo. I sama sam kao učenica i studentica učila na taj način i bilo je učinkovito, stoga je to moj „isprobani recept“. Inače, moji su učenici dobro upoznati s mojim mukama s tehnikom. Računalo i projektor često „odbijaju suradnju“ sa mnom, stoga se radije koristim prozirnicama i grafoskopom. Raduje me dolazak internetske veze u naše učionice te se nadam da ćemo se računalo, projektor i ja u budućnosti bolje slagati jer smatram da će nastavni sati biti mnogo zanimljiviji uz razne kvizove, isječke iz predstava i filmova i sličnoga. Je li vas zabavno biti razrednik? Vrlo je zabavno. 7.d je razred s kojim nikada nije dosadno.
TREBA BITI KREATIVAN Koja vam je prostorija u školi najdraža? Kabinet br. 29 i učionica Hrvatskog jezika. Imate li miljenike medu učenicima? Nemam, svaka je učenica i svaki učenik poseban na svoj način, a zadatak učitelja je da mu pomogne istaknuti ono najbolje što nosi u sebi. Učenici obožavaju kopati po privatnim životima učitelja. Smeta li vam to? Doživljavam to kao normalnu dječju znatiželju. Prosječnoj učenici treba 30-45, a učeniku 20-30 minuta da se spremi za školu. Koliko vama treba? Tridesetak minuta za doručak, oblačenje, šminku. Mnogi su učenici primijetili da imate mnogo pari cipela, znate li koliko? Hahaha, učenici uistinu primjećuju neobične stvari! Nisam ih brojala, ali imam ih poprilično mnogo. Priznajem da volim kupovati cipele! Imate li neku posebnu formulu za održavanje mira na satu i bolje učeničko razumijevanje gradiva? Univerzalna formula ne postoji. Potrebno je biti kreativan u svemu u životu pa tako i u održavanju discipline (a ponekad i „kreativnog nereda“). Kada je učenicima na satu zanimljivo, nema ni problema s disciplinom. |
Osnovna škola "Retfala" Osijek |