2013-03-07 15:20:38

Projek čitanja

Prije godinu dana u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara pokrenut je nacionalni projekt poticanja čitanja među učenicima trećih razreda osnovnih škola, u koji su uključeni i njihovi roditelji. Projekt vode školski knjižničari u suradnji sa učiteljima trećih razreda. Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje, važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja i na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole, koja promiče kulturu čitanja. Nastoji se razviti kod učenika čitateljske navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika. A, najvažniji cilj je čitanje u krugu obitelji!

Navedeni projekt je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka se slučajnim odabirom ili prema rasporedu odabire jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika pet dana. U njoj se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirka pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, strip ili slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj povijesti, tradiciji i kulturi). Roditelji i djeca svaki dan barem 15 minuta ili pola sata zajednički čitaju i/ili razgledavaju knjige. Zajedno ili svatko posebno čita knjige naglas ili u tišini u krugu obitelji! Važno je da svi članovi obitelji tih pet dana čitaju barem jedan ulomak, međusobno razgovaraju o pročitanom i da se druže u intimnoj aktivnosti zajedničkog čitanja i pri tome se što više zabave.

Svoje dojmove, zanimljivosti i lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji ukrašavaju svoje stranice dojmova, crtaju, pišu pjesmu ili sastavak, lijepe fotografiju sa zajedničkog čitanja, i sl.

Peti dan dijete knjižničnu naprtnjaču donosi u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učitelju(ici) i knjižničaru(ki) svoje doživljaje i na taj način se uči usmenom izražavanju i potiče svoje razredne kolege na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju te izaziva njihovu radoznalost.

 


Osnovna škola Retkovec Zagreb