PROGRAM PROMETNE KULTURE U NAŠOJ ŠKOLI
Autor: Kristina Krapić, 31. 5. 2024.
U našoj je školi, na našem novoobnovljenom igralištu, 9. 5. 2024. održan „Program prometne kulture za najmlađe“. Program je proveden u organizaciji udruge „Preventivni program o sigurnosti u cestovnom prometu“, u suradnji s tvrtkom Jumicar Hrvatska i partnerima : PU primorsko-goranska, PP Opatija, JVP Opatija i GDCK Opatija pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja RH, Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i prijatelja programa Grad Opatija. U programu su sudjelovali svi drugaši (Volosko, Veprinac i Ičići).
Nakon teorijskog dijela, koji je trajao 45 minuta, gdje su učenici kroz interaktivno predavanje učili o sigurnom ponašanju u cestovnom prometu, izašli su na školsko igralište gdje ih je dočekao veliki mobilni prometni poligon.
Na praktičnom dijelu programa pod budnim okom iskusnih instruktora u pravim mini električnim -automobilima imali su priliku okušati se u ulozi vozača, doživjeti prometne znakove, semafore, pješačke prijelaze i sva ostala prometna obilježja tj. da na jedinstven način uče o sigurnosti u cestovnom prometu, a sve u cilju da postanu još bolji pješaci.
Pored prometnog poligona učenici su imali priliku upoznati se s profesionalnim vatrogascima iz JVP Opatija. .Polaznike se upoznalo s važnostima zaštite od požara, opasnim aktivnostima koje mogu izazvati požar, te načinima prevencije istog. Učenici su imali prilike vidjeti unutrašnjost i opremu vatrogasnog vozila te standardnu opremu vatrogasca.
Na kraju su učenici posjetili i kratku školu prve pomoći u organizaciji GDCK-a. Ukratko su se ponovili brojevi hitnih službi nakon čega se učenicima postavilo pitanje o razlici između prve i hitne pomoći. Naglašava se važnost onih informacija koje je pri tom pozivu nužno reći (Što se dogodilo? Gdje se dogodilo? Kako se dogodilo?). Nakon toga učenici su imali priliku naučiti kako postupiti kada su u pitanju lakše ozljede (ogrebotine, opekotine, giljotine) ili kako postupiti u nekim situacijama (krvarenje iz nosa i sl. ). A posebno su im bile zanimljive lutke koje služe za vježbu i simulaciju davanja umjetnog disanja.
Bilo je ovo jako korisno i poučno iskustvo.
Školske novinarke