Tjedan školskog doručka u 2. a (10. - 14. listopada 2022.)
I ove godine Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u sklopu projekta „Živjeti zdravo“ započeo s obilježavanjem nacionalnog Tjedna školskog doručka u 2022. godini s ciljem podizanja svijesti o važnosti zdravog doručka za svako školsko dijete.
Od 10. do 14. listopada, 2. a razred se s učiteljicom Anitom Vrbanić priključio zabavnom petodnevnom školskom izazovu u Tjednu školskog doručka čija je tematika ove godine usmjerena na „početke“. Početak pravilnih prehrambenih navika, početak školskog dana, početak pripreme doručka… a hranjivim i nutritivno bogatim doručkom trebao bi započeti dan svakog školarca!
Da je doručak najvažniji obrok u danu saznali smo iz svakodnevnih provedenih aktivnosti u razredu.
Ovogodišnja tema „3,2,1… Kreni!!!“ želi potaknuti učenike, roditelje i sve ostale sudionike na „pokret“ za kvalitetnim školskim doručkom učenika i na njegovu važnosti za što bolji uspjeh i energiju tijekom školskog dana.
U 2. razredu proveli smo ukupno pet zabavno-edukativnih aktivnosti sa sljedećim temama:
1. Probudi svoj um! – osmislili smo četiri prijedloga doručka s učenicima za koji smo smatrali da će najbolje nahraniti dječje mozgove i u grupama napisali prijedloge, a zatim su napravili i šarene plakate s tanjurićima na kojima se nalaze slike namirnica kao prijedlog zdravog doručka. Plakate smo izvjesili u školskoj blagovaoni.
2. Pokreni se! – Pozvali smo u goste sportašicu gđu Lidiju Tišlar koja je s učenicima na interaktivan način podijelila svoje iskustvo vezano uz prehranu i tjelesnu aktivnost bavljenja boksom te ih naučila neke osnovne pokrete. Također je za učenike pripremila kušanje zdravih muffina i energetskih kuglica od orašastih plodova, a učenici su osvijestili koju hranu treba jesti za doručak, odnosno što bi trebali piti/jesti prije treninga, a što piti/jesti nakon treninga i zašto. Učenici su o svemu zajedno s učiteljicom ispunili tablicu u grupama za nogomet, judo i gimnastiku.
3. Prouči doručak! – Učenici su u grupama odabrali jedan tradicionalni doručak iz našeg kraja i proučili njegove sastojke te što je sve bilo potrebno napraviti da on dođe na stol. Učenici su se odlučili za griz na mlijeku, prežganu juhu te jaja i slaninu. Sve namirnice (sastojke) su analizirali i zabilježili u tablicu njihovo porijeklo, uzgoj i svježinu/preradu namirnice.
4. Pripremi doručak! – Učenici su sa svojom učiteljicom napravili svoj super doručak. Od brojnih prijedloga zdravog doručka iz prethodnog zadatka, odlučili smo se za smoothie od 5 vrsta voća (jabuke, banane, kruške, marelice, ananas) „Smoothie za 5!“ i za zdravi sportski sendvič „SB sendvič“ (integralni kruh, zelena zalata, pureća delikates šunka i tvrdi sir). Nakon pripravka doručka, najprije smo se zasladili „Smoothie-jem za 5“, a nakon toga učenici su pojeli „SB sendvič“ napravljen vlastitim rukama. Ova aktivnost učenicima je bila izuzetno zabavna i poučna! Poželjeli su svaki dan pojesti po jedan smoothie.
5. Potakni promjenu! – Učenici su smislili kako najbolje iskoristiti ostatke hrane u školi. Prikupili su podatke iz školske kuhinje koje hrane se najviše baca i barem tri prijedloga što možemo napraviti da bismo smanjili prekomjerno bacanje hrane. Učenici su u tablici napisali plan s ciljem praćenja ideja za smanjenje otpada i njegovog provođenja.
U prilogu su fotografije provedenih aktivnosti s djecom.
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |