2014-06-02 16:34:37

REPUBLIKA HRVATSKA – 28. ČLANICA EU - školski projekt kroz rad razredne nastave

                    Ove godine, djelatnici i učenici Osnovne škole Stjepana Bencekovića osmislili su projekt pod nazivom „RH – 28. ČLANICA EU“. Zadaća projekta bila je razvijati interes učenika za očuvanjem tradicijskih vrijednosti, osvijestiti važnost prenošenja iste budućim naraštajima te istaknuti bogatstvo svega onoga što unosimo u EU. 

 

           Ove godine, djelatnici i učenici Osnovne škole Stjepana Bencekovića osmislili su projekt pod nazivom „RH – 28. ČLANICA EU“. Zadaća projekta bila je razvijati interes učenika za očuvanjem tradicijskih vrijednosti, osvijestiti važnost prenošenja iste budućim naraštajima te istaknuti bogatstvo svega onoga što unosimo u EU.

 

            Svaki razred uključio se u projekt na različite načine. Tako je prvi razred oživio stare igre našeg kraja. Drugi razred je naučio kako su se oblačili naši stari te su napravili Orvaščanski rječnik koji u sebi sadrži zaboravljene riječi horvaćanskog kraja. Treći razred je prikupio stare recepte i sve ih objavio u Horvaćanskoj kuharici. Četvrti razred je naučio kako su naši stari sadili i uzgajali biljke u svojim vrtovima.

 

            Učenici prvog razreda su kroz razgovor sa svojim majkama i očevima, bakama i djedovima te ostalom rodbinom pokušali saznati kako su se nekada djeca igrala u ovom kraju. Odabrali su pet najzanimljivijih igara i naučili ih igrati. Zatim su sva pravila ispisali na plakate i oslikali ih na vrlo zanimljiv i maštovit način. Na Danu otvorenih vrata pokazali su kako se igraju igre Trčkanje, Pošto kume lonac, Došla majka s kolodvora te Osvajanje zemljice.

 

            Učenici drugog razreda su od roditelja, djedova, baka, susjeda doznali stare, već i pomalo zaboravljene riječi i izraze te su napravili rječnik kojeg namjeravaju proširivati i dograđivati i nadalje. (napomena  gdje se može pogledati rječnik) Na Danu otvorenih vrata škole okušali su se  u „šnjitanju“ ženske nošnje (rubače) i pritom naučili nazive njenih pojedinih dijelova.

 

            Treći razred se uključio u projekt tako što je prikupljao autohtone recepte i napravio pravu malu kuharicu te na Danu otvorenih vrata škole, predstavio  tradicijske vrijednosti ovoga kraja.  Uz pomoć roditelja, baka i ostale rodbine u svom razredu su imali pravu malu gozbu tradicionalnih jela. Mirisi finih jela širili su se iz trećeg razreda, a ova učionica bila je jedna od najposjećenijih toga dana. Njihovu kuharicu pogledajte u fotogaleriji!

 

            Četvrti razred se također poslužio etnografskim metodama te je putem ankete roditeljima saznao kako su naše bake (ali i prabake) uzgajale svoje vrtove. Na osnovu prikupljenih podataka, kao i služeći se tehnikama trenutno aktualne permakulture, koja opet nije ništa drugo doli posezanje u prošlost hortikulture, na potpuno ekološki način izveli mali školski vrt koji će i dalje trebati dorađivati, presađivati, plijeviti, kopati, zalijevati, a jednom i brati dozrelo voće i povrće te uživati u ekološkim proizvodima.

 

              Smatramo da smo uspjeli u svom naumu, a u prilog tome govori činjenica da su učenici škole, roditelji i ostali gosti pokazali velik interes za naš rad, kao i ostale projekte koje smo radili tijekom godine, a tematski su bili vezani za godišnji projekt.

 

              Sve fotografije s Dana otvorenih vrata i kuharicu pogledajte u našoj galeriji, a Orvoščanski riječink pogledajte klikom na link ispod.


Osnovna škola Stjepana Bencekovića Zagreb