2019-10-14 13:21:04 Novi naslovi - stručna literatura Školske knjižnice, osim što su podrška nastavnom procesu, stručno su uređene zbirke knjižne i neknjižne građe radi zadovoljavanja obrazovnih, kulturnih, informacijskih i stručnih potreba te cjeloživotnog obrazovanja svojih korisnika. Kako bi našim kolegama pružili bolju podršku u novim izazovima koji nas čekaju u ovoj školskoj godini, od dobivenih sredstava MZO obnovili smo stručni fond naše knjižnice novim naslovima:
Lektira u razrednoj nastavi - Metodički priručnik Kata Lučić – Mumlek Opis Metodički priručnik Lektira u razrednoj nastavi upoznaje čitatelje sa slobodnijim pristupom nastavi lektire, čiji je cilj odgoj budućih učitelja koji će uočavati i prihvaćati vrednote literarnog izričaja. U prvom dijelu knjige Lektira u razrednoj nastavi razmatraju se poznate teorijske spoznaje o čitanju, tematskim zanimanjima i posebnostima u komunikaciji učenika s književnoumjetničkim tekstom. Autorica obrađuje metode nastave lektire, motivaciju i osposobljavanje učenika za čitanje izvan nastave, kao i način ocjenjivanja i metodičke temelje za ostvarivanje nastavnog sata i blok-sata lektire. Drugi dio priručnika donosi prijedloge uzoraka metodičkih modela za nastavu lektire i služi kao polazište učiteljima za oblikovanje vlastitog modela koji je prilagođen mogućnostima učenika.
Ronit Bird Diskalkulija - praktični priručnik Knjiga sadrži 200 aktivnosti i 40 igara namijenjenih djeci koja se svakodnevno "bore" s matematikom. Autorica zbirku temelji na vlastitom dugogodišnjem iskustvu stečenom u radu s učenicima koji su patili od disleksije, diskalkulije i dispraksije, premda su sve ovdje opisane strategije jednako primjenjive u procesu poučavanja osnovama matematike učenika od prvog do osmog razreda osnovne škole.
UČENICI S TEŠKOĆAMA U REDOVITOM ŠKOLSKOM SUSTAVU, priručnik za učitelje Aleksandra Krampač Grljušić Priručnik Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu namijenjen je učiteljima koji u osnovnoj školi rade s različitim skupinama učenika s teškoćama. Čitatelji će u prvome i drugom poglavlju dobiti odgovore na najčešća pitanja povezana sa školovanjem takvih učenika, primjerice tko su učenici s teškoćama, što je redoviti program uz individualizirane postupke, a što je redoviti program uz prilagodbu sadržaja, koja je razlika između tih programa, koji se učenici školuju po posebnom programu uz individualizirane postupke, trebaju li programi biti dostupni roditeljima te brojni drugi odgovori. Treće je poglavlje posvećeno praćenju ciljeva i ishoda učenja učenika s teškoćama. U četvrtom je poglavlju 25 individualiziranih odgojno-obrazovnih programa koji su odabrani s obzirom na pojavnost vrsta i stupnjeva teškoća. Svaki program sadrži profil učenika, inicijalnu procjenu, godišnji plan i program, a izrađeni su za sve nastavne predmete od 1. do 4. razreda. Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu poslužit će kao koristan vodič učiteljima, stručnim suradnicima, studentima učiteljskih fakulteta te svima koji su uključeni u život učenika s teškoćama.
SOCIJALNOPEDAGOŠKI MOZAIK – Autori Dejana Bouillet, Jelena Bićanić, Ana Ivančan, Dubravka Novosel Guszak, Alma Rovis Brandić, Marija Sitar U priručniku Socijalnopedagoški mozaik - Razvoj modela potpore učenicima s problemima u ponašanju razrađen je model socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi koji je utemeljen na suvremenim teorijama učenja i promjena. Razvili su ga i znanstveno evaluirali mnogobrojni socijalni pedagozi zaposleni u hrvatskim osnovnim školama. Čitatelji će u priručniku pronaći i u neposrednom se radu služiti s tri mjerna instrumenta za procjenu teškoća učenika (Upitnik za planiranje socijalnopedagoških intervencija – verzija za učenike i verzija za roditelje i Upitnik za učitelje). Podrobno je opisan sadržaj 44 radionice, ponuđeni su mnogobrojni primjeri aktivnosti za individualan rad s učenicima, roditeljima i učiteljima, a prikazan je i projekt za rad s učiteljima. Svi upitnici i radni materijali dostupni su i u elektroničkom obliku.
Kreativni pristup lektiri Marina Gabelica Dubravka Težak Ideje u ovoj knjizi mogu poslužiti svakom metodičaru, učitelju, knjižničaru, pedagogu, roditelju i svima koji se bave poticanjem čitanja i razvijanjem ljubavi prema knjizi. Kreativni pristup lektiri temelji se na načelima koja bi trebala biti shvaćena kao koncepti – idejna polazišta za sveobuhvatniji pristup književnosti na nastavi i u životu. Ona se temelje na znanjima i spoznajama iz različitih znanosti i disciplina te stručnih i posve osobnih iskustava književnosti. Istraživanja pokazuju da je čitanje učenicima mlađe dobi često napor što znači da će i njihovo razumijevanje pročitanoga biti vrlo površno, stoga učenicima treba omogućiti neposredan rad na književnom djelu i istraživanje djela. Analiza književnog teksta važna je vještina koja djetetu omogućuje svladavanje jezika – i materinskoga i jezika književne umjetnosti. No ta nam znanja nužno ne jamče da ćemo književnost i zavoljeti. Autoricama knjige cilj je motivirati djecu na čitanje, pokazati im kako pristupiti djelu, kako ga doživjeti i spoznati, a kako bi iskustvo čitanja i razmišljanja o djelu bilo dovoljno privlačno da mu se poželimo vratiti. U knjizi se prikazuje detaljan i cjelovit pregled sastavnica potrebnih za razumijevanje književnosti u nastavi te lektire kao sredstva poticanja čitanja. Knjiga objedinjuje rezultate višegodišnjega samostalnoga znanstvenog istraživanja, iscrpnog proučavanja znanstvene i stručne literature kao i praktično nastavničko iskustvo autorica. U knjizi se izlaže teorijsko-povijesni pregled razvoja lektire, navodi se niz relevantnih istraživanja vezanih uz čitanje, važnost čitanja i odnosa učenika prema lektiri te pregled situacije s poticanjem čitanja u svijetu i Hrvatskoj. Knjiga donosi načela, koncepte, metodičke principe i novi model obrade lektire koji za cilj imaju osuvremeniti tradicionalne nastavne sate lektire. Također, u knjizi se navodi dvjestotinjak konkretnih aktivnosti oblikovanih prema postavljenim načelima, a za praktičnu uporabu u nastavi književnosti. Uz knjigu dolazi popratni medij (USB memorija) na kojemu se nalazi sedam filmova – prikaza uporabe različitih pripovjednih tehnika (pripovijedanje gestama, pjesma s gestama, stolna predstava, stolni igrokaz, priča s rekvizitima, priča s biljem, priča na leđima i priča na dlanu), nekoliko interaktivnih priča i zvučnih priča, četiri računalna programa (za izradu umnih mapi, obradu zvuka i interaktivnih priča), nekoliko predložaka za interaktivne lektirne kvizove te listići, upute i šablone za izradu interaktivnih lektirnih bilježnica.
Mapa građanskog i osobnog razvoja
Zašto koristiti Mapu građanskog i osobnog razvoja i kome je ona namijenjena?
Učeniku kao vodič na putu građanskog i osobnog razvoja omogućuje učeniku voditi bilješke o aktivnostima (eko i humanitarnw akcije, volontiranje) iz GOO motivira učenika za stjecanje građanskih i osobnih kompetencija stavlja učenike u situaciju aktivnog iskustvenog učenjaUčitelju kao nastavno pomagalo u provedbi građanskog i osobnog odgoja izdvaja i sažima najvažnije teme iz kurikuluma GOO-a nudi prijedlog tema za međupredmetna istraživanja i uspostavu korelacija daje učitelju obrazac za provedbu grupnog/timskog rada u GOORoditeljima kao sredstvo koje im omogućuje uvid u obrazovanje i odgojne sadržaje Građanskog odgoja i obrazovanja uključuje ih u procese odgoja i obrazovanja svog djeteta za aktivno i demokratsko građanstvo pruža mogućnost da mapu trajno sačuvaju kao spomenar o odrastanju svojeg djeteta |
Osnovna škola Šime Budinića Zadar |