2023-04-10 15:11:00

Istraživanje u OŠ Šime Budinića - Diferencijacija nastave

Primjena diferencijacije u nastavi podrazumijeva potrebna predznanja za obradu i primjenu novih znanja uz uvažavanje individualnih karakteristika učenika, posjedovanje određene razine operativnih sposobnosti, motivacije za rad i učenje, postojanje preduvjeta za samostalni rad učenika te razvijenost razredne zajednice  u području suradnje. Učitelj treba biti upoznat s individualnim sposobnostima učenika, razinom njihova predznanja te treba raspolagati individualnim razvojnim strategijama, kako bi za svakog učenika posebice mogao planirati sustave zadataka uz odgovarajuću motivacijsku razinu, kompleksnost nastavnih sadržaja, procesa i rezultata.

Upravo pod nazivom Diferencijacija nastave u OŠ Šime Budinića u Zadru tijekom  2021./22. i 2022./2023. godine osmišljeno je i provedeno istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini uz objavu rezultata istraživanja. Istraživanje su osmislili učitelji: Jadranka Dunatov, Ivanka Burazer, Branka Marcelić Panjak, Anita Mustać te stručna suradnica Nina Glavan.

 Istraživanje se bavilo unapređenjem rada škole u području ispitivanja zadovoljstva učenika pri provođenju metode diferencijacije tijekom redovnog sata. Učitelji: Jadranka Dunatov, učiteljica u razrednoj nastavi, Ivanka Burazer, profesorica Kemije, Ana Lipošćak, profesorica Fizike, Anita Mustać, profesorica Biologije i Branka Marcelić Panjak, profesorica Njemačkog jezika su osmislili, pripremili, organizirali te proveli nastavne sate u svojim područjima rada po principima diferencijacije. To uključuje oblik poučavanja kojim se realizira i stvara najbolje moguće iskustvo učenja. Učenici su evaluirali nastavne sate diferenciranoga rada u kojima se pojavljuju metode aktivnoga učenja u malim skupinama s posebnim zadacima za redovite učenike, za darovite učenike i učenike s teškoćama jer je cilj kvalitetnog poučavanja omogućiti svakom učeniku  razvoj punog potencijala koji posjeduje. Tijekom istraživanja pristupilo se usporedbi evaluiranog nastavnog sata iste teme obrađene na klasičan način u drugom razrednom odjelu.

Dobiveni rezultati istraživanje pokazuju da su učenici pozitivno evaluirali sve sate, no primjećuje se pozitivnija evaluacija sata s osmišljenim diferenciranim poučavanjem.

Diferencirano učenje- oblik organizacije odgojno-obrazovnog procesa.

Diferencijacija- stvaranje raznovrsnih uvjeta za učenje (jedan od načina individualnog pristupa)

 

Ključne riječi: istraživanje, diferencirano učenje, diferencijacija

Jadranka Dunatov, učiteljica savjetnica


Osnovna škola Šime Budinića Zadar