2021-09-07 07:50:11

PRVI DAN ŠKOLE

Započela je nova školska avantura za 207 učenika Škole. Povodom početka nove školske godine ravnatelj Đuro Škrget poželio je sreću učenicama i učenicima, a posebno polaznicima prvih razreda i njihovim roditeljima na početku formalnog obrazovanja. 

 6. rujna je posebno značajan za 24 nova dječja lica koji su po prvi put sjeli u školske klupe. Prvi je razred raspoređen u dva odjela; 1. a broji 6 djevojčica i isto toliko dječaka dok 1. b ima 7 djevojčica i 5 dječaka. Kroz njihovo obrazovanje vodit će ih učiteljice Ivana Gačić i Jelica Piperković

Polazak u osnovnu školu prvi je susret djeteta s jasnim i nedvosmislenim zahtjevima društva o tome što mora naučiti i postići. Uspješno uključivanje u školu snažno utječe na razvijanje pozitivnog stava prema učenju, važnosti školovanja, kao i slike o sebi. Dijete treba podnijeti duže odvajanje od roditelja. Igra i druženje s vršnjacima i odraslim osobama tijekom predškolskog razdoblja odlična su priprema. Od djeteta se također očekuje duža usredotočenost na školsko učenje.

 

Polaskom u školu djeca ulaze u sredinu u kojoj će u krugu vršnjaka i u okvirima koje definira društvo razvijati, provjeravati i pokazivati različite  sposobnosti i osobine. Samostalno će se snalaziti u brojnim situacijama u kojima su im dosad pomagali roditelji.
Već kod prvog ulaska u školu, možemo primijetiti vrlo različita ponašanja djece: neka ulaze nasmijana, radosna, neka izgledaju radoznalo, puna očekivanja, neka su zbunjena, neka izgledaju ravnodušno. Dijete koje je spremno za početak školovanja ima pozitivan stav prema školi, raduje se tome kao dokazu svoje odraslosti. Ovaj stav treba podržavati jer olakšava učenje i prihvaćanje obveza te svladavanje poteškoća. Roditelji, imajte povjerenja u njega i sebe! Učinite sve što je u vašoj moći da škola za njega postane mjesto na kojem će radosno, uporno i sa zanimanjem upoznavati sebe i svoje okruženje.

Što trebaju učiniti roditelji?
Ako se dijete ne privikava lako i nije odmah steklo prijatelje, to je normalno. Neka djeca trebaju više vremena da bi se naviknula na promjenu. Brinete li se zbog toga, obratite se učiteljici; možda već promjena mjesta sjedenja ili mali razgovor ohrabrenja mogu pomoći. Ako to ne pomaže, obratite se psihologu ili pedagogu. Iako će dijete o školi najčešće pričati s oduševljenjem, moguća su i razočaranja. Poslušajte ga s razumijevanjem, provjerite što se dogodilo, posavjetujte ga kako da se ponaša. Ne odobravajte mu ako je agresivno, svadljivo i neugodno prema djeci jer će to dovesti do neomiljenosti među vršnjacima. 
Ima li dijete u početku poteškoća u pažljivom praćenju nastave i to je normalno! Uskoro će shvatiti i prihvatiti što se od njega očekuje. Vjerujte učiteljici koja će ga voditi na tom putu. Surađujte s učiteljicom jer je ona djetetov najbolji prijatelj na putu sazrijevanja. Ako se poteškoće koncentracije pažnje nastave i ozbiljno ometaju djetetovo učenje, potražite savjet školskog psihologa ili pedagoga. Možda se radi o specifičnom poremećaju pažnje sa ili bez hiperaktivnosti.
Neka djeca mogu imati znatnih poteškoća u svladavanju slova  i usvajanju čitanja i u tom je slučaju korisno posavjetovati se s logopedom i vidjeti treba li mu njegova pomoć. Škola, učitelji i stručni suradnici prijatelji su vašoj djeci. 


Osnovna škola Stjepana Cvrkovića Stari Mikanovci