2023-12-03 15:05:28
Radionica na temu inkluzije u 2.a Piše: Ružica Kirchbauer
Inkluzija u odgoju i obrazovanju odnosi se na pristup obrazovanju koji osigurava da sva djeca, bez obzira na njihove potrebe, imaju jednake mogućnosti za učenje i sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu.
Inkluzivni pristup odgoju i obrazovanju promiče različite strategije kako bi se osiguralo da svako dijete ostvari svoj puni potencijal. Također može imati pozitivne učinke na sve sudionike, uključujući osobni razvoj, jačanje ljudskih kompetencija, razumijevanja i tolerancije prema različitostima.
Jedna od aktivnosti koju sam upoznala na tečaju i provela sa svojim učenicima na Satu razrednika je crtanje slike iz 4 dijela.
Aktivnost se odvija tako da papir savijemo na 4 dijela. Učenik crta u prvom dijelu papira koji potom presavije i preda drugom učeniku i tako svatko crta jedan dio. Nakon što su 4 učenika crtala dio slike, svaki učenik otvori papir i pokaže crtež. Potom svaki učenik svom crtežu, odnosno liku da ime, osmisli čime se bavi, po čemu je poseban, što ga zanima…
Ova tehnika crtanja daje svakom učeniku prostor da se izrazi, a također i da sudjeluje u zajedničkom radu, odnosnu projektu jednakim intenzitetom kao i svi drugi učenici.
Druga aktivnost koju sam upoznala i provela sa svojim učenicima je slikanje u paru.
Jedan učenik dobije sliku (npr. kuća), a drugi učenik dobije prazan papir. Zadatak im je da učenik broj 1 daje upute učeniku broj 2 kako da slika (korak po korak). Učenik broj 2 ne smije postavljati pitanja te mora slušati učenika broj 1, a učenik broj 1 mora razmisliti unaprijed o najboljem mogućem rješenju za njih dvoje.
Ova tehnika crtanja u paru uključuje strategiju jednakog simultanog rada između dva učenika, razvija povjerenje i jednakost u radu na zajedničkom projektu.
|