2014-04-10 10:00:32 KAZALIŠNA DRUŽINA „ PINKLEC“ U NAŠOJ ŠKOLI Šegrt Hlapić kako bi ga igrala kazališna družina Pinklec U utorak, 8. travnja naša škola ugostila je kazališnu družinu Pinklec s predstavom Šegrt Hlapić kako bi ga igrala kazališna družina Pinklec. Predstava je bila organizirana za djecu razredne nastave i male školarce iz vrtića Sunčeko i Leptirići. Djeca su imala prilike vidjeti lutke i likove iz dječjeg romana Ivana Brlić- Mažuranić Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Bilo je zanimljivo što su osim lutaka vidjeli i glumca koji upravlja lutkom i daje joj glas. Sudeći prema pljesku koji su dobili na kraju predstava i glumci ispunili su svoju misiju u našoj školi. Fotografije. Pod više pročitajte sve o predstavi. Prema I.B. Mažuranić priredili Tanja Novak i Igor Baksa Igrano lutkarska predstava Redatelj: Romano Bogdan Dramaturgija: Tanja Novak Asistent redatelja: Davor Dokleja Glazba: Bojan Miljančić Likovno oblikovanje (lutke i scenografija): Ena Bajuk Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi Majstor rasvjete: Neven Taradi Majstor tona: Mario Zelenbaba Izrada scenografije: Davor Tkalec i Ivan Levačić Grafičko oblikovanje plakata: Mario Jakšić Igraju: Karolina Horvat Mario Jakšić Bruno Kontrec Davor Dokleja i Štef O predstavi: Prijelaznu crtu između bajke i realistične zgodbe kojom je svojevremeno I. B. Mažuranić u Šegrtu Hlapiću nagovijestila novi žanr u hrvatskoj književnosti – realistični roman, Kazališna družina ”Pinklec” naglašava slojevitom lutkarsko-scenskom kazališnom predstavom kojoj je u zadatku neprestano ispadanje iz kazališne igre, kako bi izazvala publiku da propitkuje činjenicu „kazališne realnosti“. Izvođači nisu tek likovi koje tumače (Hlapić, Gita, Majstor Mrkonja,…) već i glumci omeđeni okvirima kazališne iluzije, koji imaju pravo na gablec, koji pribjegavaju improvizaciji, „preglumljavanju“, pa i persiflaži kada kao pripovjedači zgodbe u kojoj su se susreli sa šegrtom Hlapićem, inzistiraju na legendi o „Najvećoj predstavi“ koju donose u maniri putujuće (cirkuske) kazališne družine. Ansambl od četiri izvodi predstavu u brzom ritmu, s glumačkim žarom, razigrano, pripovjedački. Poentira priču o „putovanju“ Šegrta Hlapića koje neće biti lako, budući da je svijet i divan i opasan, te je onom tko se otisne na putovanje potrebne mudrost i dobrota da bi svladao prepreke. Da su, kako je postavila I. B. Mažuranić, daljine relativne, a čudo ravnopravno sa zbiljom, Kazališna družina ”Pinklec” u predstavi naglašava slojevitom dramaturgijom i osebujnom kazališnom estetikom. Pretpostavimo li da sudbina odraslog Šegrta Hlapića nije zapečaćena povratkom na cilj – u smirenost ponovno pronađenog doma, već (nakon inicijacijskog putovanja) odabirom pustolovnog života in continuum, tada bismo mogli postaviti pitanje – nije li Hlapić umjesto postolarske radnje odabrao putujuću kazališnu družinu, da bi mu svako novo prepričavanje priče (u kojoj sudbina postupno gubi dimenzije zbilje, a dječak poprima mitske osobine) osiguralo daljnju egzistenciju? |
Osnovna škola Selnica |