2019-09-22 22:16:52

Obrazovna razdoblja i nastava u blokovima

VI. osnovna škola Varaždin je temeljem odluke MZO u školskoj godini 2018.-2019. u sklopu eksperimentalnog programa „Škola za život“ primjenjivala nove organizacijske oblike koji su se odnosili na promjenu obrazovnih razdoblja te nastavu u blokovima prema obrazovnim razdobljima.

 

Uoči završetka nastavne godine škola je među učenicima, roditeljima i učiteljima provela istraživanje o uspješnosti provedenih novih organizacijskih oblika. Svi sudionici istraživanja izrazili su želju te dali suglasnost na nastavak provođenja novih organizacijskih oblika.

 

Promjena obrazovnih razdoblja

Nastava za sve učenike od 1. do 8. razreda organizirana je u četiri obrazovna razdoblja.

Nastava za učenike 4., 5., 6., 7. i 8. razreda bila bi dodatno organizirana u blokovima, četiri bloka koja prate četiri obrazovna razdoblja. Blokovi objedinjuju nastavne predmete na način da se neki nastavni predmeti realiziraju u neparnim, dok drugi u parnim blokovima, smanjujući na taj način broj nastavnih predmeta koje učenici pohađaju u nastavnom bloku.

Raspored obrazovnih razdoblja:

obrazovno razdoblje 9.9. – 25.10. (34 nastavna dana) – 1. blok (nenastavni dani 28. i 29.10) obrazovno razdoblje 4.11. – 20.12. (35 nastavnih dana) – 2. blok obrazovno razdoblje 7.1. – 26.3. (53 nastavna dana) – 3. blok (nenastavni dan 27.3.) obrazovno razdoblje 30.3. – 17.6. (53 nastavna dana) – 4. blok

Raspored odmora

Na temelju Odluke o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2019./2020.. Škola je uputila prijedlog osnivaču za 4. model koji je osnivač usvojio.

Organizacija nastave u blokovima

U daljnjem opisu vrijedi pravilo da npr. razredni odjeli a i b počinju sa nastavnim predmetima iz neparnih blokova, a odjeli c i d sa nastavnim predmetima iz parnih blokova nakon čega na kraju obrazovnog razdoblja dolazi do zamjene. Ovo je samo primjer, a za točan raspored treba pogledati raspored sati.

RN Učenici nižih razreda (1. – 4.) imali bi tijekom nastavne godine projektne dane kod kojih će imati priliku intenzivno raditi na pojedinom nastavnom predmetu (npr. PiD) kako bi se učenicima smanjilo tjedno opterećenje u danima/tjednima koji slijede. Učenici 4. razreda imali bi nastavu Glazbene i Likovne kulture po blokovima. Npr. u 1. i 3. bloku a i b razredni odjeli imali bi glazbenu kulturu, dok c i d razredni odjeli likovnu kulturu. Odnosno u 2. i 4. bloku a i b razredni odjeli imali bi likovnu kulturu, a c i d razredni odjeli glazbenu kulturu. 5. i 6. razred

Učenici 5. i 6. razreda realiziraju nastavu po blokovima:

1. i 3. blok: Geografija, Likovna kultura, Informatika 2. i 4. blok: Priroda, Tehnička kultura, Povijest Glazbena kultura na način da će neki razredni odjeli imati Glazbenu kulturu u neparnim blokovima, a drugi u parnim

Nastava ostalih nastavnih predmeta organizirana je po tjednom rasporedu.

7. i 8. razred

Učenici 7. i 8. razreda realizirali bi nastavu po blokovima:

1. i 3. blok: Likovna kultura, Fizika, Geografija, Biologija 2. i 4. blok: Tehnička kultura, Informatika, Povijest, Kemija Glazbena kultura na način da će neki razredni odjeli imati Glazbenu kulturu u neparnim blokovima, a drugi u parnim.


VI. osnovna škola Varaždin