2023-03-23 12:31:00

Obrazovno istraživanje o učenju engleskog i njemačkog jezika u višim razredima VI. osnovne škole Varaždin

Tijekom mjeseca ožujka učiteljica engleskog i njemačkog jezika Natalija Hranjec provela je obrazovno istraživanje o učenju stranih jezika u višim razredima VI. osnovne škole.

Istraživanju se odazvao 261 učenik tj. 65% svih učenika viših razreda.

Na našoj se školi od 4 razredna odjeljenja pojedinog višeg razreda uči engleski kao 1. strani jezik u trima odjeljenjima, a njemački samo u jednom, dok je s njemačkim kao 2. stranim jezikom obrnuta situacija tj. njemački se kao 2. str. jezik tj. izborni jezik uči uglavnom u 3 razredna odjeljenja pojedinog razreda, a engleski samo u jednom. To sve povlači za sobom činjenicu da je većini ukupnog broja učenika engleski 1. strani jezik, a njemački 2. strani jezik. Manjina učenika uopće ne uči njemački kao izborni predmet, dok zanemariv broj učenika ne uči engleski kao 2.strani jezik.

Rezultati istraživanja pokazali su da 89% učenika voli učiti engleski jezik i to njih 80% ga uči zbog sebe, dok samo 56% učenika voli učiti njemački jezik i od toga njih 43% ga uči radi sebe, čak 25% zato jer to žele njihovi roditelji i 32% zbog nekih drugih razloga.

Najveći broj učenika ističe da vole engleski jezik jer je to jedan od svjetskih jezika, a kao drugi najčešći razlog navode činjenicu da se na tom školskom predmetu ne trebaju mnogo učiti da bi postigli dobre rezultate kao i da je na nastavi engleskog jezika zanimljivo. Kao četvrti razlog ističu činjenicu da je učitelj/učiteljica zanimljiv/-a.

Međutim, u njemačkom jeziku odgovori su nešto drugačiji. Učenici su se izjasnili da vole njemački jezik prije svega zbog činjenice da je učiteljica zabavna i jer je na nastavi zanimljivo. Činjenica da je njemački jezik jedan od svjetskih jezika te ga zbog toga vole je tek na trećem mjestu po učestalosti odabira. Kao četvrti razlog zašto vole njemački jezik učenici ističu činjenicu da na nastavi njemačkog jezika koriste različite metode rada i različite didaktičke materijale.

Ono što je također zanimljivo jest da bi se oko 10% učenika ispisalo iz izborne nastave engleskog jezika kad bi mogli samostalno o tome odlučivati, dok je broj učenika koji bi to napravili na izbornoj nastavi njemačkog jezika puno veći, njih čak 33%.

U jednom se međutim svi učenici slažu bez obzira na jezik, čak 77% njih smatra da ih se može motivirati za učenje stranog jezika ukoliko vide da se učitelj jako trudi na nastavi te njih 90% smatra jako važnim za nastavu stranog jezika da učitelj bude zabavan i zanimljiv.

Detaljnije rezultate možete pogledati na linku.

 

Zahvaljujem svim učenicima na vremenu koje su izdvojili za ovo istraživanje kao i na iskrenosti! 😊


VI. osnovna škola Varaždin