2012-09-24 19:26:36 Elementi vrednovanja Predmet hrvatski jezik obuhvaća četiri predmetne sastavnice: hrvatski jezik, književnost, jezično izražavanje i medijsku kulturu. Temeljni je cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje. Zadaće nastavnoga područja hrvatski jezik: osposobljivanje učenika za uspješno snalaženje u svakodnevnim priopćajnim situacijama ovladavanje jezičnim sredstvima potrebnim za uspješnu komunikaciju osvješćivanje potrebe za jezičnim znanjem suzbijanje straha od jezika osvješćivanje razlika između standardnoga jezika i zavičajnih idioma postupno usvajanje hrvatskoga jezičnog standardaZadaće nastavnoga područja jezično izražavanje: razvoj sposobnosti izražavanja doživljaja, osjećaja, misli i stavova stvaranje navika uporabe pravogovornih i pravopisnih norma ostvarivanje uspješne usmene i pisane komunikacijeZadaće nastavnoga područja književnost: spoznavanje i doživljavanje književnih djela razvijanje osjetljivosti za književnu riječ razvijanje čitateljskih potreba i stvaranje čitateljskih navika osposobljivanje za samostalno čitanje i recepciju književnih djela
Zadaće nastavnoga područja medijska kultura: osposobljivanje za komunikaciju s medijima: kazalištem, filmom, radijem, tiskom, stripom, računalom primanje (recepcija) kazališne predstave, filma, radijske i televizijske emisije; osposobljivanje za vrednovanje radijskih i televizijskih emisija te filmskih ostvarenja.(prema Nastavnom planu i programu za osnovne škole)
Pisane provjere znanja U 6. razredu pišu se četiri pisane provjere znanja iz jezika, dvije u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, jedna pravopisna vježba i jedna pisana provjera znanja iz književnosti na kraju 2. polugodišta. U 7. razredu pišu se tri pisane provjere znanja iz jezika, jedna u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, pravopisna vježba i pisana provjera znanja iz književnosti u 2. polugodištu. Sve pisane provjere znanja provode se poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja.
Školske zadaće Učenici pišu tri školske zadaće, jednu u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu.
Usmene provjere znanja Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje znanja iz jezika i književnosti provodi se kontinuirano tijekom nastavne godine, u pravilu poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja. Usmeno provjeravanje može se provoditi na svakom nastavnom satu bez obvezne najave, a to znači da učenici trebaju kontinuirano učiti.
Lektira Na kraju svakoga mjeseca dva sata posvećena su lektiri. Zadaća lektirnih sati razvijanje je čitateljskih navika, stvaranje čitateljskih potreba i osposobljavanje učenika za samostalno čitanje i recepciju književnih djela. Od učenika se očekuje da pročitaju lektirna djela, vode bilješke o pročitanome u dnevnicima čitanja i aktivno sudjeluju u interpretaciji lektirnih djela na satu. U lipnju učenici sami biraju djelo koje će pročitati i pomoću plakata predstaviti ostalim učenicima u razredu. Ostati ravnodušan prema knjizi znači besmisleno osiromašiti svoj život. Ivo Andrić Čovjek ne postaje dobar i pametan ako čita mnogo, nego ako mnogo i često čita dobre stvari. Luther
Jezično izražavanje Tijekom nastavne godine vrednuje se učenikovo usmeno i pisano izražavanje. Ocjenjuju se interpretativno čitanje i krasnoslov.
Od učenika se očekuje da aktivno sudjeluju u nastavi, pokazuju zanimanje i motiviranost za nastavni predmet, doprinose u skupnom radu (rade, slušaju i uvažavaju druge, prihvaćaju prijedloge, dogovaraju se, pomažu), kontinuirano uče, redovito pišu zadaće i izvršavaju ostale obveze. Vrlo je važan odnos prema drugim učenicima i učiteljici (međusobno poštovanje i povjerenje) te dobra komunikacija. |
VI. osnovna škola Varaždin |