2022-03-14 14:54:08

Obavijest školske psihologinje za roditelje

Dragi roditelji,

živimo u vremenu kada je digitalna tehnologija svepristuna. Istraživanja ukazuju na povećanje vremena koje djeca i njihovi roditelji provode koristeći digitalnu tehnologiju.  Jarvenpaa i Lang (2005) u svojem istraživanju otkrivaju da ispitanici osjećaju nelagodu kada se trebaju odmaknuti od mobilnog uređaja, što ukazuje na to da su razvili intenzivnu vezu sa svojim mobitelom. 

Takva situacija se naziva osnaživanje/robovanje paradoks (engl. Empowerment/enslavement paradox). S jedne strane svima se sviđa konstatna povezanost s mobilnim uređajem i ljudima s kojima komuniciraju preko uređaja, što ih osnažuje, ali s druge strane taj isti osjećaj ih tjera na to da stalno budu dostupni na mobilnom uređaju, što ih ometa u ostalim obvezama koje moraju ispuniti, kao što su primjerice obiteljske i poslovne obveze.

Slijedom navedenog, preporučam da pratite stranice projekta pod naslovom „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece‟. Cilj projekta je kroz empirijska istraživanja doći do znanstvenih spoznaja o učincima digitalne tehnologije na razvoj i dobrobit djecu, posebice u kontekstu obitelji. Osim zanimljivih rezultata istraživanja, također nude i preporuke za pravilno korištenje digitalne tehnologije.   Link za internetsku stranicu: https://www.unicath.hr/d-e-c-i-d-e Link za Instagram: https://www.instagram.com/_decide2020/   Literatura: Jarvenpaa, S. L. i Lang, K. R. (2005). Managing the paradoxes of mobile technology. Information Systems Management, 22(4), 7–23.   https://doi.org/10.1201/1078.10580530/45520.22.4.20050901/90026.2

 

  S poštovanjem, Marija Šakić stručni suradnik psiholog

Osnovna škola Šestine Zagreb