2023-03-24 11:32:51

Projekt Financijska pismenost
Hrvatski institut za financijsku edukaciju HIFE organizirao je radionicu „Financijska zrelost“ na kojoj su sudjelovali učenici 7.r.  Glavne teme radionice bile su:
 
Što je osjetilno brendiranje? Kako se novac zarađuje? Što su želje, a što potrebe? Financijski ciljevi Kućni budžet Štednja

Cilj radionice „Financijska zrelost“ je pokazati pravi način kako postati financijski odgovorna i neovisna osoba te ukazati zbog čega je važno postati svjesni, a ne impulzivni potrošač.

Najzanimljivija praktična vježba bila je izrada kućnog budžeta. Cilj ove vježbe bio je pokazati učenicima da roditelji nemaju jednostavan zadatak kada trebaju mjesečno raspodijeliti svoja primanja te da se ne bi trebalo trošiti više nego što imamo na raspolaganju.

 

Cijela grupa bila je podjeljena u 4 skupine, u svakoj skupini po 5 - 6 članova. Svaka skupina predstavljala je jednu obitelj.
Na raspolaganju su imali dvije prosječne plaće tj. iznos od 14 999 kuna, tj. 2000 eura , što je na prvi pogled značajan iznos. Problem nastaje kada se taj novac mora rasporediti na sve mjesečne troškove.

Da zadatak ne bi bio jednostavan, troškovi su premašili iznos raspoloživog novca, dodatno smo zakomplicirali situaciju što smo u troškove stavili i izdatke za registraciju automobila, troškove putovanja. Znači trebalo je razlučiti što su stvarne potrebe, a što su želje i prema tome izbudžetirati raspoloživa sredstva.
Učenici su ozbiljno shvatili zadatak. Atmosfera je postala užarena, naravno bilo je neslaganja, neki su željeli potrošiti novac i za stvari koje nisu prijeko potrebne, ali oni racionalniji nagovorili su ih da još jednom razmisle. Na kraju su, kao prava složna obitelj, novac rasporedili samo na najvažnije troškove. 

ZAKLJUČAK: Koji su glavni razlozi za štednju i da imamo nešto novca "sa strane":

Za slučajeve kada nam je hitno potreban novac. Kada trebamo kupiti nešto „veće".

Osnovna škola Šestine Zagreb