2014-04-02 11:30:03 CAP - PROGRAM Naša škola nastavila je sa provođenjem Osnovnog CAP programa koji je planiran Školskim kurikulumom 2013./2014. Osnovni CAP je program prevencije zlostavljanja djece namijenjen djeci mlađe školske dobi. Cilj je smanjiti ranjivost djece i njihovu izloženost različitim oblicima zlostavljanja kroz:
Radionice za djecu u pravilu se provode za sve razredne odjele 2. razreda u pojedinoj školi. Radionica traje oko 1 sat, a provode je 3 posebno educirane osobe – CAP pomagači/ce.
Voditelji aktivnosti su : Dijana Ljubobratović, učiteljica razredne nastave Ljiljana Kutleša, učiteljica razredne nastave Marica Balić, učiteljica razredne nastave Nadica Gajšak, učiteljica razredne nastave Biserka Brkljačić, diplomirani pedagog
Aktivnosti su se odvijale slijedećim redoslijedom : Ponavljanje Cap radionica za treće razrede održano je : 4.12.2013. u 11.30 - 3.b razred, učiteljica Snježana Kralj 5.12.2013 u 10.40 - 3.c razred, učiteljica Ana Kubin 5.12.2013. u 11.30 sati - 3.a razred, učiteljica Gordana Sladić 12.12. 2013. u 10.40 sati - 3.d razred, učiteljica Antonija Kuliš 13.12. 2013. u 10.40 sati - 3.e razred, učiteljica Vlatka Baković
Roditeljski sastanci za druge razrede : 10.03.2013. u 17.30 - 2.c razred, učiteljica Višnjica Paulik 10.03.2013. u 18.30 - 2.d razred, učiteljica Roberta Pezić 11.03.2013. u 17.30 - 2.b razred , učiteljica Dijana Ljubobratović u 18.30 - 2.a razred, učiteljica Ljiljana Kutleša Radionice za druge razrede : 24.03.2014. u 13.10 sati - 2.a razred u 15.00 sati - 2.b razred 25.03.2014 u 8.00 sati - 2.d razred u 9.50 sati - 2.c razred
Nakon radionica učenici su ispunili evaluacijske listiće. Rezultati pokazuju da im je na radionicama bilo zanimljivo, puno su naučili i za vrijeme trajanja radionice su se dobro osjećali.
Prema reakcijama djece u slobodnom razgovoru informacije, strategije i metode obrane od zlostavljanja koje su djeca naučila na radionici su im jasne. Na radionicama su uvježbavali i sposobnost da kažu NE u potencijalno opasnim situacijama, demonstrirali su pružanje pomoći i poziva u pomoć u obliku sigurnosnog krika kao i osnovna ponašanja samoobrane.
Zaključak koji se može izvesti nakon evaluacije je da će učenici u svom okruženju lakše identificirati situacije u kojima su im ugrožena ili narušena prava i lakše će identificirati situacije zlostavljanja.
Osim toga, u svojim roditeljima, učiteljima i ostalim djelatnicima škole vide odrasle osobe kojima mogu vjerovati.
|
Osnovna škola Sesvete |