2020-04-02 10:01:30 2. travnja – Svjetski dan svjesnosti o autizmu Danas se obilježava Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Na to nas je podsjetila naša rehabilitatorica Roberta Bačani, koja između ostalog radi i sa djecom koja pripadaju toj skupini. Kaže Roberta da bismo u školi danas puštali plave balone.. Pročitajte i pogledajte filmić pod opširnije.
Dragi naši učenici i roditelji, Danas 2.travnja u cijelom svijetu obilježava se Dan svjesnosti o autizmu. Obilježavamo ga puštanjem plavih balona kako bi informirali javnost o ovom sve prisutnijem poremećaju u našem društvu. U našoj školi imamo predivne učenike s poremećajem iz spektra iz autizma. Ponekad ih sretnete u hodniku, u blagovaonici, u razredu. Svatko od njih je drugačiji i poseban na svoj način, ali svi oni imaju jednu želju da ih prihvatimo onakve kakvi oni jesu i da im budemo prijatelji. Budite strpljivi s njima jer nekad im je riječima teško komunicirati ono što osjećaju ili žele. Ponekad neće razumjeti što im želite reći, tad im to možete pokazati. Njihov govor tijela i uznemirenost pokazat će vam kad se osjećaju loše i kad nešto nije u redu, u takvim trenucima pokažimo im razumijevanje i pružimo podršku. Možda se neće sami uključiti u igru ili interakciju s vama ali ne zato jer ne žele nego zato jer ne znaju, zato dođite do njih i uvedite ih u igru. Jedni od drugih možete puno toga naučiti i možete postati pravi prijatelji. U nastavku teksta napisala sam vam nešto o poremećaju iz spektra autizma. Danas ne možemo puštati plave balone ali možemo pročitati neke informacije i sjetiti se naših dragih prijatelje s poremećajem iz spektra autizma. Autizam je prvi put identificiran 1943. u SAD-u. Istodobno, njemački znanstvenik, Dr. Hans Asperger opisao je blaži oblik bolesti koji je danas poznat kao Aspergerov sindrom. U svibnju 2013. objavljen je dijagnostički priručnik DSM V, prema kojemu su svi poremećaji autizma spojeni u jednu krovnu dijagnozu – poremećaji autističnog spektra (ASD – Autism. Spectrum Disorder). ASD može biti povezan s intelektualnim teškoćama, teškoćama u motoričkoj koordinaciji i pozornosti te fizičkim zdravstvenim problemima. Poremećaji iz spektra autizma su velika i raznolika skupina poremećaja rane dječje dobi nepoznate etiologije. Prevalencija je kod dječaka četiri puta veća nego kod djevojčica. Osnovna obilježja poremećaja iz spektra autizma su: teškoće u socijalnim interakcijama teškoće verbalne i neverbalne komunikacije neuobičajeno ponašanje ograničene aktivnosti i interesi različite motoričke smetnje i stereotipije. |
Osnovna škola Sesvetska Sopnica |