2021-10-15 10:55:43

Vrednovanje u nastavi likovne kulture u školskoj godini 2021./2022.

Kriteriji vrednovanja u nastavi Likovne kulture

 

Gabrijela Dominović, prof. likovne kulture

OŠ Sesvetska Sopnica                                         šk. godina 2021./22.

Vrednovanje u nastavi Likovne kulture odvija se kroz tri elementa vrednovanja, a to su: stvaralaštvo, produktivnost i kritičko mišljenje i kontekst.

Stvaralaštvo – kao kreativni proces, stvaralaštvo je u središtu učenja i poučavanja nastavnog predmeta Likovna kultura. Učenici se upoznaju s različitim kreativnim pristupima u stvaranju umjetničkih djela, a vlastitim iskustvom stvaranja omogućava izražavanje različitih ideja. Upoznavanje učenika s različitim likovnim materijalima, tehnikama, alatima, vizualnim jezikom služi kao temelj za izražavanje vlastitih ideja, misli, osjećaja, vrijednosti i stavova.

Produktivnost – istraživanje vlastite okoline osjetilima, te analitičkim promatranjem učenici stvaraju vlastita rješenja za ponuđene problemske zadatke. Tijekom rada razvijaju psihomotoričke i intelektualne vještine. Učenici na taj način sudjeluju u cijelom stvaralačkom procesu te na taj način stvaraju preduvjete za razumijevanje umjetnosti.

Kritičko mišljenje i kontekst – nastava Likovne kulture temelji se na sustavnom odgajanju opažaja. Poticanje aktivnog doživljaja vizualnog djela dovode do razvoja percepcije i kreativnosti, komunikacijskih vještina i kritičkog mišljenja gdje se uspostavljaju kriteriji za vrednovanje velikih količina informacija koje dolaze s novim tehnologijama. Učenici na taj način formiraju svoj stav prema likovnim djelima i vizualnoj okolini.

STVARALAŠTVO

 

Odličan (5)

 

Učenik u procesu stvaranja koristi likovni jezik za izražavanje svojih ideja na kreativan način, motiv oblikuje precizno i potpuno drugačije od drugih. Ideja u likovnom radu je jasna. Likovna tehnika korištena je na pravilan način. Likovni rad je napravljen na neobičan i zanimljiv način, drugačiji od svih drugih radova.

 

Vrlo dobar (4)

 

Učenik koristi likovni jezik za stvaranje i izražavanje svojih ideja uz manju pomoć učiteljice. Ideja u likovnom radu je jasna i prepoznatljiva. Likovna tehnika je uglavnom pravilno korištena. Likovni rad je napravljen na sličan način drugim radovima.

 

Dobar (3)

 

Učenik izražava svoje ideje kroz likovni jezik uz pomoć učiteljice, nesiguran. Ideja u likovnom radu nije u potpunosti jasna. Likovna tehnika je djelomično pravilno korištena s nekoliko nepravilnosti. Likovni rad je napravljen na već viđen način.

 

Dovoljan (2)

 

Učenik svoje ideje ne realizira u potpunosti samo manjim  dijelom. Likovna tehnika neprecizna, nepravilno korištena. Ideja u likovnom radu nije prepoznatljiva. Likovni rad je napravljen šablonski.

PRODUKTIVNOST

 

Odličan (5)

 

Učenik jasno, precizno i točno realizira postavljeni likovni zadatak, u zadanom vremenu, spretno i originalno rješava likovne probleme. Zadani motiv je u potpunosti zastupljen na likovnom radu, rad uredan.

 

Vrlo dobar (4)

 

Učenik realizira postavljeni likovni zadatak uglavnom u zadanom vremenu. Poštuje zadani motiv uz manju nesigurnost. Likovni rad djeluje nedorečeno. Likovni rad je uglavnom uredan.

 

Dobar (3)

 

Učenik samo djelomično realizira likovni rad na vrijeme. Motiv uglavnom nejasan i neodređen. Rad uglavnom uredan.

 

Dovoljan (2)

 

Učenik samo djelomično prikazuje zadani motiv. Likovni rad je neuredan, nejasan, raspored likova zbunjujući, nedovršen rad.

 

KRITIČKO MIŠLJENJE I KONTEKST

 

Odličan (5)

 

Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika te ih povezuje s primjerima iz okoline. Učenik povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom.

 

Vrlo dobar (4)

 

Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika uz manju pomoć učiteljice. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom uz manje greške.

 

Dobar (3)

 

Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika uz pomoć učiteljice. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom, ali nesiguran i nedorečen u analizi.

 

Dovoljan (2)

 

Učenik ne sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom samo djelomično.

Tijekom nastave Likovne kulture učenici su dužni nositi potreban pribor na nastavu. Učenik koji nije redovit u donošenju pribora ne može ostvariti u potpunosti sve ishode jer nije u mogućnosti realizirati zadane ciljeve.

Vrednovanje  učenika s posebnim programima je u skladu sa pravilnicima koji prate rad učenika uz uvažavanje individualnosti i uloženom trudu pri realizaciji postavljenog likovnog zadatka.

 

Zaključna ocjena učenika nije aritmetička sredina svih ocjena u jednoj nastavnoj godini.

 

 


Osnovna škola Sesvetska Sopnica