Kriteriji vrednovanja u nastavi Likovne kulture
Gabrijela Dominović, prof. likovne kulture
OŠ Sesvetska Sopnica šk. godina 2021./22.
Vrednovanje u nastavi Likovne kulture odvija se kroz tri elementa vrednovanja, a to su: stvaralaštvo, produktivnost i kritičko mišljenje i kontekst.
Stvaralaštvo – kao kreativni proces, stvaralaštvo je u središtu učenja i poučavanja nastavnog predmeta Likovna kultura. Učenici se upoznaju s različitim kreativnim pristupima u stvaranju umjetničkih djela, a vlastitim iskustvom stvaranja omogućava izražavanje različitih ideja. Upoznavanje učenika s različitim likovnim materijalima, tehnikama, alatima, vizualnim jezikom služi kao temelj za izražavanje vlastitih ideja, misli, osjećaja, vrijednosti i stavova.
Produktivnost – istraživanje vlastite okoline osjetilima, te analitičkim promatranjem učenici stvaraju vlastita rješenja za ponuđene problemske zadatke. Tijekom rada razvijaju psihomotoričke i intelektualne vještine. Učenici na taj način sudjeluju u cijelom stvaralačkom procesu te na taj način stvaraju preduvjete za razumijevanje umjetnosti.
Kritičko mišljenje i kontekst – nastava Likovne kulture temelji se na sustavnom odgajanju opažaja. Poticanje aktivnog doživljaja vizualnog djela dovode do razvoja percepcije i kreativnosti, komunikacijskih vještina i kritičkog mišljenja gdje se uspostavljaju kriteriji za vrednovanje velikih količina informacija koje dolaze s novim tehnologijama. Učenici na taj način formiraju svoj stav prema likovnim djelima i vizualnoj okolini.
STVARALAŠTVO
Odličan (5)
|
Učenik u procesu stvaranja koristi likovni jezik za izražavanje svojih ideja na kreativan način, motiv oblikuje precizno i potpuno drugačije od drugih. Ideja u likovnom radu je jasna. Likovna tehnika korištena je na pravilan način. Likovni rad je napravljen na neobičan i zanimljiv način, drugačiji od svih drugih radova.
|
Vrlo dobar (4)
|
Učenik koristi likovni jezik za stvaranje i izražavanje svojih ideja uz manju pomoć učiteljice. Ideja u likovnom radu je jasna i prepoznatljiva. Likovna tehnika je uglavnom pravilno korištena. Likovni rad je napravljen na sličan način drugim radovima.
|
Dobar (3)
|
Učenik izražava svoje ideje kroz likovni jezik uz pomoć učiteljice, nesiguran. Ideja u likovnom radu nije u potpunosti jasna. Likovna tehnika je djelomično pravilno korištena s nekoliko nepravilnosti. Likovni rad je napravljen na već viđen način.
|
Dovoljan (2)
|
Učenik svoje ideje ne realizira u potpunosti samo manjim dijelom. Likovna tehnika neprecizna, nepravilno korištena. Ideja u likovnom radu nije prepoznatljiva. Likovni rad je napravljen šablonski.
|
PRODUKTIVNOST
Odličan (5)
|
Učenik jasno, precizno i točno realizira postavljeni likovni zadatak, u zadanom vremenu, spretno i originalno rješava likovne probleme. Zadani motiv je u potpunosti zastupljen na likovnom radu, rad uredan.
|
Vrlo dobar (4)
|
Učenik realizira postavljeni likovni zadatak uglavnom u zadanom vremenu. Poštuje zadani motiv uz manju nesigurnost. Likovni rad djeluje nedorečeno. Likovni rad je uglavnom uredan.
|
Dobar (3)
|
Učenik samo djelomično realizira likovni rad na vrijeme. Motiv uglavnom nejasan i neodređen. Rad uglavnom uredan.
|
Dovoljan (2)
|
Učenik samo djelomično prikazuje zadani motiv. Likovni rad je neuredan, nejasan, raspored likova zbunjujući, nedovršen rad.
|
KRITIČKO MIŠLJENJE I KONTEKST
Odličan (5)
|
Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika te ih povezuje s primjerima iz okoline. Učenik povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom.
|
Vrlo dobar (4)
|
Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika uz manju pomoć učiteljice. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom uz manje greške.
|
Dobar (3)
|
Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika uz pomoć učiteljice. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom, ali nesiguran i nedorečen u analizi.
|
Dovoljan (2)
|
Učenik ne sudjeluje u analizi i interpretaciji likovno – umjetničkih djela i likovnih radova drugih učenika. Povezuje materijale, postupke i likovni jezik sa sadržajem i formom samo djelomično.
|
Tijekom nastave Likovne kulture učenici su dužni nositi potreban pribor na nastavu. Učenik koji nije redovit u donošenju pribora ne može ostvariti u potpunosti sve ishode jer nije u mogućnosti realizirati zadane ciljeve.
Vrednovanje učenika s posebnim programima je u skladu sa pravilnicima koji prate rad učenika uz uvažavanje individualnosti i uloženom trudu pri realizaciji postavljenog likovnog zadatka.
Zaključna ocjena učenika nije aritmetička sredina svih ocjena u jednoj nastavnoj godini.