| « Rujan 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

Analiza učinkovitosti podjele učenika po spolu i uspjehu u OŠ Sibinjskih žrtava
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinkovitost podjele učenika predmetne nastave po spolu za tjelesnu i zdravstvenu kulturu (TZK), te po uspjehu iz prethodnih godina za matematiku, fiziku i kemiju. Implementacija ove podjele započela je u školskoj godini 2022./2023. u našoj školi, potaknuta rezultatima Nacionalnih ispita i unutarnjim analizama. Cilj je bio poboljšanje uspjeha učenika i osnaživanje njihovih akademskih i sportskih postignuća.
Učenici su podijeljeni u dvije grupe:
Ideja o podjeli proizašla je iz višegodišnjih razgovora među nastavnicima i provedena je kao odgovor na djelomično zadovoljavajuće rezultate Nacionalnih ispita. Prije implementacije, održani su roditeljski sastanci na kojima je predstavljen ovaj model grupnog rada. Roditelji, učenici i nastavnici su obaviješteni da se, ukoliko model ne bude učinkovit, nastava može vratiti na tradicionalan način.
Tokom cijele školske godine nije bilo negativnih prijava roditelja ili učenika u vezi s novim modelom, osim jednog slučaja međuvršnjačkog nasilja. Nakon implementacije, provedena je anketa među osmašima kako bi se dobio uvid u njihovo iskustvo s novim modelom. Rezultati ankete i izvješća nastavnika prezentirani su na zajedničkoj sjednici Učiteljskog vijeća i Vijeća roditelja.
Nakon uvođenja podjele, škola je postigla bolje rezultate na Nacionalnim ispitima iz svih predmeta, uključujući i TZK. Posebno je vidljivo poboljšanje u rezultatima iz fizike, koja je inače predmet s najlošijim rezultatima na nacionalnoj razini.
Anketa među osmašima pokazala je visok stupanj zadovoljstva novim modelom rada. Učenici su naveli poboljšanje u individualnom znanju i zadovoljstvu nastavom.
Nastavnici su izvijestili o homogenijim grupama koje omogućuju veću posvećenost pojedinačnim potrebama učenika. Time se povećalo individualno znanje svakog učenika i ukupan rezultat grupe.
Jedan od neplaniranih, ali pozitivnih učinaka podjele bio je bolja socijalna integracija učenika iz različitih područnih škola. Učenici su se međusobno povezali i shvatili da su dio jedne veće cjeline.
Implementacija podjele učenika pokazala se uspješnom u poboljšanju akademskih i sportskih rezultata. Specifičnost naše škole, koja okuplja učenike iz različitih naselja, dodatno je naglašena kroz ovu podjelu, što je doprinijelo boljoj socijalnoj koheziji.
Podjela učenika po spolu za TZK i po uspjehu za matematiku, fiziku i kemiju pokazala se kao učinkovit model u našoj školi. Poboljšani rezultati na Nacionalnim ispitima, veće zadovoljstvo učenika i nastavnika, te bolja socijalna kohezija među učenicima dokazuju vrijednost ovog pristupa. Planiramo nastaviti s ovim modelom i proširiti ga na ostale predmete, uz kontinuirano praćenje zadovoljstva i uspjeha učenika.
Smatramo da su ovakvi inovativni pristupi potrebni i dobrodošli u traženju najboljeg modela obrazovanja za naše učenike. Daljnja istraživanja i praćenje rezultata ovakvih inicijativa mogu doprinijeti razvoju obrazovnih politika koje će osigurati bolje obrazovne ishode za sve učenike.
Josip Šišmanović, ravnatelj OŠ Sibinjskih žrtava
U Sibinju, 30. kolovoza 2023.
Analiza_nastave_fizike_u_kombiniranim_grupama.docx
(14.07 KB)
Anketa_fizika_2022.2023.docx
(529.13 KB)
Eksperiment-_kemija.docx
(13.34 KB) Škola | ![]() |
| • CARNet |
| • CARNet Webmail |
| • MZOŠ |
| • Portal za škole |
| • Agencija za odgoj i ... |
| • LMS "Nikola Tesla" |
| • Prijava stručnih sku... |
| • e-knjižnica |
| • eLektire |
Časopisi | ![]() |
| • PC CHIP |
| • Enter |
| • BUG |
| • VIDI |
| • Jutarnji list |
| • Večernji list |
Tražilice | ![]() |