2010-06-11 13:00:00

Koncentracija

Kako se možeš koncentrirati na učenje

Koncentrirati se, zapravo, znači usmjeriti se na određeni zadatak prije nego što nam misli odlutaju.

Glavne prepreke koncentraciji su dosada, uznemirenost i sanjarenje.

Sposobnost koncentracije ovisi o motivaciji za učenje, o vještinama učenja, o trenutnom emocionalnom stanju, ali i o samoj okolini u kojoj učimo.

Vježba

Koliko se možeš koncentrirati?

Smjesti se na mjesto na kojem obično učiš. Uzmi udžbenik iz predmeta koji najmanje voliš i počni čitati neki dio koji do tada još nisi čitao/ čitala. Maksimalno se potrudi zapamtiti to što čitaš. Zabilježi vrijeme kad su ti misli počele lutati, bez obzira koliko malo. Koliko vremena je prošlo od kad si počeo/ počela čitati? To je tvoje najkraće vrijeme koncentracije. Ponovi isti zadatak, ali sad uzmi udžbenik iz predmeta koji najviše voliš. Koliko je sad vremena prošlo? To je tvoje najduže vrijeme koncentracije.

Ako ovo pokušaš učiniti nekoliko puta, vjerojatno ćeš otkriti koliko se dugo možeš uspješno koncentrirati. To, naravno, ovisi o tome što čitaš, kako se osjećaš i slično.
Sad kad znaš koliko tvoj mozak može podnijeti, možeš bolje planirati svoje učenje.

Tehnike uz pomoć kojih možeš povećati koncentraciju:

1. pronađi mjesto koje ćeš koristiti samo za učenje – pomaže u pripremi tvoga mozga na učenje pa će ti trebati manje vremena za ugrijavanje i učenje će biti djelotvornije.
2. stvori dobre uvjete za učenje: dobra osvijetljenost i prozračenost (loša izaziva pospanost), udobna stolica, dovoljno veliki stol da na njega stane sve što ti za učenje treba (gubiš koncentraciju ako moraš po prostoriji tražiti ostale priručnike, bilježnice i sl.)
3. ukloni sa svoga radnoga mjesta sve što ti odvlači pogled - sve u čemu želiš sudjelovati, telefon, preglasnu glazbu, TV, prijatelja, brata ili sestru koji žele s tobom stalno razgovarati.
4. nemoj učiti gladan/ gladna niti umoran/ umorna

5. pravi pauze, mijenjaj aktivnosti

6. pohvali se kad uspiješ održati koncentraciju onoliko dugo koliko si planirao/ planirala

7. zahtjevnije gradivo uči i vježbaj u vrijeme kad to najviše odgovara tvom biološkom ritmu

8. provjeri može li ti rad s nekim drugim biti od pomoći da duže budeš    koncentriran/ a

9. budi aktivan/ aktivna – ako nešto slušaš, zapisuj! Nemoj se oslanjati samo na pamćenje!


Osnovna škola Side Košutić Radoboj