2023-03-23 14:19:26

Nacionalni ispiti i samovrednovanje

Uvođenjem predmetnih kurikuluma i smjernica za vrednovanje u hrvatski obrazovni sustav, učitelji i nastavnici suočeni su s novim izazovima poučavanja i vrednovanja, kako bi se uspostavili unutarnji sustavi praćenja i unapređenja kvalitete rada.

Nacionalni ispiti su standardizirani vanjski ispiti kojima je cilj utvrditi postignuća učenika u temeljnim znanjima i kompetencijama u ključnim dijelovima obrazovnih ciklusa. Temeljnim se znanjima i kompetencijama smatraju materinski jezik ili jezik na kojemu se učenici školuju te znanja iz Matematike i Prirodoslovlja. Upravo su postignuća u tim predmetnim područjima u europskim dokumentima prepoznata kao ključna za daljnje obrazovanje i djelotvorno uključivanje na tržište rada i za suočavanje sa suvremenim gospodarskim izazovima. Nacionalnim ispitima gotovo svi obrazovni sustavi na nacionalnoj razini sustavno prate postignuća u ključnim navedenim područjima, kako bi se na svim obrazovnim razinama, od razine škola do razine obrazovne politike, poduzele mjere koje će osigurati da postignuća budu na zadovoljavajućoj razini u skladu s mogućnostima svakoga učenika.

U ponedjeljak (13.3.2023. god.) je tako počela provedba Nacionalnih ispita za osme razrede za područje cijele Hrvatske. Učenici osmih razreda pisali su ispit znanja iz Hrvatskog jezika i esej na zadanu temu. Ispit je proveden u dva dijela. U povjerenstvu za provedbu Nacionalnog ispita iz Hrvatskog jezika bile su učiteljice: Ivana Hanžeković (dežurni učitelj) i Nives Negro Sokač (voditelj ispitivanja). Nacionalnom ispitu iz materinjeg jezika pristupilo je 15-ero od ukupno 19-ero učenika.

Nives Negro Sokač


Osnovna škola Sokolovac