2022-06-14 15:04:26

S Gavranom o Gavranovim djelima

Projekt S Gavranom o Gavranovim djelima provodio se u školskoj godini 2021./2022. sa svrhom poticanja čitanja u sklopu Godine čitanja u organizaciji Školskog aktiva Hrvatskog jezika. Čitalo je i pedesetak zainteresiranih učenika podijeljenih u dvije grupe. Učenici petih i šestih razreda čitali su romane Sretni dani i Kako je tata osvojio mamu, dok su se učenici sedmih i osmih razreda bavili romanima Profesorica iz snova i Ljeto za pamćenje.

  

 

 

 

 

 

 

 

O projektu

Od listopada 2021. do lipnja 2022. održano je 12 susreta. Svakom su romanu bila posvećena po tri susreta na kojima su učenici razgovarali o vlastitu doživljaju i razumijevanju pročitanog djela te o tome koliko je djelo ispunilo njihova očekivanja. Nadalje, povezivali su tematiku i problematiku pojedinog romana sa stvarnim životom, razmišljali o tome kako bi sami reagirali i djelovali u sličnim situacijama, raspravljali o vrijednostima ljubavi i prijateljstva, o obiteljskim i društvenim odnosima prikazanim u romanima. U završnom su dijelu svakog ciklusa na javnoj tribini različitim stvaralačkim ostvarajima – u obliku plakata, prezentacije, kviza, debate, scenske improvizacije, videonajave… prikazali ideju djela i vlastite zaključke o djelu.

Više o projektu.

  

S tribine Kako je tata osvojio mamu

O čitanju, pisanju i ostalim intrigantnim temama

M. Gavran o romanu Profesorica iz snova: Sadržaj je romana izmišljen, ali osjećaj je moj, stvaran. Naime, zaljubio sam se u dvije svoje profesorice, naravno, ne istodobno. Bilo je to u prvom i trećem razredu srednje škole.

Prema riječima M. Gavrana, ne možeš biti pisac ako nisi dobar čitatelj.
Do sličnih su zaključaka u raspravama na našim književnim susretima došli i učenici navodeći različite primjere kojima su potkrijepili važnost i ulogu čitanja iz zadovoljstva, ali i važnost čitanja u svakodnevnom životu.
Učenici su rado i vrlo živo raspravljali o temama, kojima osim u književnim djelima, svjedoče i u stvarnom životu – o ljubavi, o prijateljstvu, o obiteljskim odnosima, o različitim psihičkim stanjima (primjerice o kleptomaniji, o anksioznosti), vezujući ih uz aktualni trenutak i uz posljedice pandemije, potresa i ratnih sukoba.

   

Aktiv HJ-a (slijeva nadesno): Mila Galić, Nataša Cesarec-Zovko, Diana Greblički-Miculinić, Dijana Kosagov, Jelena Kelava-Medaković i Valentina Kolarić

 


Osnovna škola Špansko Oranice